Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sesamnuggets

  • irko 6 september 2008

    HJÅLP!!!!Är det någon som vet hur man gör sådana själv.
    Alltså den vegetariska sorten INTE Chicken nuggets.

  • tina62 6 september 2008

    Hälsans kök har massor fina men färdiga vegetariska rätter.

    Det finns ju vegefärs och sån. Kan inte detta men gå in i en affär och kolla. De större varuhusen har många olika grejer för vegetariskt och sånt. Recept brukar stå bak på påsarna.

  • Penne 6 september 2008

    Vad är det för något?

  • monac 6 september 2008

    tror norrbacka vill göra egna:)
    kan man inte kolla på färdigprodukt vad det är i sedan kan man kopiera /modifiera egna!
    då har du ju dessutom koll på att de inte är nått smak-"kosmetiskt,e-tillsattser eller annat skräp i dina nuggets:)!

  • The_mama97mia 6 september 2008

    jag vet nog inte riktigt vad du menar, men tänker spontant att jag skulle testa med kikärtor, göra ett mos ha i ägg kanske o sen panera i sesamfrön.

  • monac 6 september 2008

    förslag:
    Veg. biffar med fetaost & örter/nötter

    gör mindre bullar eller biffar och "panera"/rulla/vänd dem i sesamfrön.

  • irko 6 september 2008

    :DTack för alla smarta tips, ni är så snälla och hjälpsamma! Och ja, monac har rätt jag vill göra egna för att slippa alla tillsatser! Jag tror jag lyder mamma97mias råd om kikärtor det låter bra!Kram /Norrbacka

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.