Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Skinksås???

  • nettan121 8 november 2007

    Någon som har ett bra recept på en god skinksås man kan ha till pasta??Min son bara älskar skolans!!skinksås med pasta och vill att vi ska laga den!?

  • Edla64 8 november 2007

    Skinka eller bacon, 1 tub skinkost, 2dl creme fraich, purjolök, hela champinjoner, vitlök. Mums

  • Lena 8 november 2007

    Tärna skinka och strimla en purjolök.Smält margarin tillsätt vetemjöl och rör om tillsätt mjölk så de blir en sås fast lite tjockare. Häll i skinka och purjolöken smaka av med salt,peppar och vitlöks peppar. Lyck till(Y)

  • nettan121 8 november 2007

    Lät jättegoda båda dom recepten,tack så mycket(H)

  • Aspholme 8 november 2007

    Jag brukar strimla rökt skinka i vit grundsås( finns bland mina recept) och strö i en god smakrik ost typ Västerbotten eller Prästost. Man kan ha i Tomatpuré också. Sedan så finns det goda Pastskryddor som redan innehåller dessa smaker.

    En annan variant till samma grundsås. Strimla och tärna Röd, Gul och Grön Paprika, 1 vitlöksklyfta
    och så osten. Salta o Peppra.

  • nettan121 8 november 2007

    (Y),tackar och bugar:D

  • evaldo 9 november 2007

    KALL BANANSÅS TILL GRILLAT
    4 port

    2 dl créme fraiche
    1 vitlöksklyfta
    1 banan
    1 tsk curry
    Peppar och salt

    Mosa bananen och pressa ner vitlöken i créme fraichen.
    Smaksätt med kryddorna.
    Servera kall.
    Passar fint till grillat- eller stekt fläskkött, eller varför inte till grillad kyckling.

  • saxius 9 november 2007

    :)Ta och finstrimla en bit Lönnebergaskinka. Finhacka en gullök. Fräs löken lätt i margarin. Gör en bottenredning av vetemjöl. Ta i mjölk. Lägg i skinkan och lite skinkbuljong. Smaksätt med vitlök, salt och peppar. Kronan på verket, lite persilja.

  • kajsa36 9 november 2007

    (Y) jag har en god skinksås som mina barn gillar..(Y)

  • nettan121 9 november 2007

    :D kanonbra:)

  • nettan121 9 november 2007

    Tack så jättemycket för alla förslag, men det faller nog på Kajsa35's recept,återkommer med "betyg" :D

  • Smulpajen 10 november 2007

    Vit grundsås, god ost, skinka och ärtor, halv grönsaksbuljongtärning, svartpeppar och salt. Supergott för både stora och små!

  • anluk 10 november 2007

    Ta strimlad skinka och en strimlad purjo + en burk svamp. Fräs detta i lite margarin. Häll på matlagningsgrädde + mjölk till önskad mängd. Salta och peppra. Koka upp och red av med majzena. Rör i riven ost efter smak. Häll i 1 dl ärtor. Klart.

    Man kan också krydda med lite dragon, det gillar mina barn!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.