Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smörgåstårta

  • amoz 29 december 2010

    Det är helt beroende på vad det är fyllning för min del. Har "hemska" minnen om hur smörgåstårtorna smakade, och för all del kan göra än, när de lanserades. De var gjorde med ett torrt vitt bröd, ett lager med leverpastej och ett med majonäs. Sen låg det skinka, lax, ost och räkor ovanpå, samt salladsblad runtom. Någon som känner igen det?

  • malin_olsson50 29 december 2010

    Här kommer mitt goda recept som jag alltid gör efter. Mycket uppskatad! :)
    - 2 dl majonnäs
    - 5 dl gräddfil
    - 2 burkar tonfisk, i vatten
    - 1 purjolök (7-8 cm)
    - citronpeppar & salt
    - 1 pkt polarkakor

    Lägg tonfisken i en sil och låt rinna av. Blanda sedan alla ingredienser och smaksätt sist med citronpeppar och salt.
    Vik ut polarkakan försiktigt på ett tårtfat så att den inte går sönder.
    Lägg en del av blandningen på varje polardel, snåla inte! Avsluta med ett lager överst.
    OBS! Låt den gärna stå ett dygn i kylskåp för att gotta till sig riktigt, då blir den oerhört saftig och god.
    Dekorera sedan (dagen efter) med färska räkor, dill, ägg, tomater, gurka samt rom etc.
    Låt fantasin flöda och lycka till!!
    Mvh Malin

  • MrsC 29 december 2010

    Skrivet av malin_olsson50 den 29 dec 2010

    Här kommer mitt goda recept som jag alltid gör efter. Mycket uppskatad! :)
    - 2 dl majonnäs
    - 5 dl gräddfil
    - 2 burkar tonfisk, i vatten
    - 1 purjolök (7-8 cm)
    - citronpeppar & salt
    - 1 pkt polarkakor

    Lägg tonfisken i en sil och låt rinna av. Blanda sedan alla ingredienser och smaksätt sist med citronpeppar och salt.
    Vik ut polarkakan försiktigt på ett tårtfat så att den inte går sönder.
    Lägg en del av blandningen på varje polardel, snåla inte! Avsluta med ett lager överst.
    OBS! Låt den gärna stå ett dygn i kylskåp för att gotta till sig riktigt, då blir den oerhört saftig och god.
    Dekorera sedan (dagen efter) med färska räkor, dill, ägg, tomater, gurka samt rom etc.
    Låt fantasin flöda och lycka till!!
    Mvh Malin


    Det låter väldigt gott :p

  • Missmotor 30 december 2010

    jag åt en vegetarisk en gång där ena lagret var tzatsiki.. Väldigt gott! men kommer inte ihåg vad de två andra fyllningarna var...

    Annars är tonfiskfyllning en hit! Jag blandade philadelphiaost och tonfisk, hade säkert i en vitlöksklyfta också...

    :)

  • smulan1katt94 3 januari 2011

    Nu har jag gjort det :D
    Blev en smörgåstrta med en blandning av tonfisk och oströra , och till efterrätt blev det glassmarängtårta (Y)
    Blev super , Tack för alla bra tips som jag fick <3

  • knyppeltanten 3 januari 2011

    En enkel smörgåstårta är att blanda 1 brk tonfisk med 1 glasflaska Rhode Island dressing, det räcker till ett lager, på polarkaka. Vi som åt den var säkra på att det var ett väldigt avancerat recept för det var såååå gott men superenkelt att göra!

    Man kan ju ta annan dressing om man vill, det finns ju Thousand Island också.

  • Cassiopeya 3 januari 2011

    Kul att du och mamma blev nöjda =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.