Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snö, snö, snö....

  • EKC6150 28 november 2010

    Skrivet av mafia den 28 nov 2010

    Hur har ni det med snön hos er? Här i Uddevalla snöar det dag efter dag . Yr gör det också. Nu har vi nog en halv meter utanför köksfönstret. Det är mycket för att vara här i Bohuslän i november månad. Jag har hört talas om att en del människor gillar det, men själv tycker jag att det är förskräckligt. Visst är det vackert att titta på inifrån, men så besvärligt det är. Gå ut och promenera är nästan omöjligt, halkrisken är överhängande och trafikproblem uppstår titt som tätt. Tacka vet jag gröna vintrar.

  • EKC6150 28 november 2010

    Här i Motala har vi en hel del snö.
    Föredrar absolut ljus fin snö framför regn och grått november rusk.{skywalker}

  • farmoringer 28 november 2010

    Här är det ca 5cm snö. Fullt tillräckligt för mig men inte för skoter- och skidåkare...
    Men däremot har temperaturen legat på ca - 21 hela veckan. Men idag slog det om, bara -10 på dagen..{snowman} (Y)

  • sva 28 november 2010

    Här i Östergötland, närmare bestämt i Väderstad har vi full snöstorm.Det blåser 10m/sek östlig vind.
    Temperaturen ligger på - 6 grader.Har varit ute och plöjt snö nu i kväll.Det driver igen på slätten.{snowman}

  • boz1965 28 november 2010

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8193629.ab

  • farmormor 28 november 2010

    Vi har massor av snö. Det har snöat o blåst hela veckan. Såg på vädret att det tydligen blir mer imorgon. Är redan trött på all snö{snowman}(N)

  • FruAst 28 november 2010

    Skulle det ha legat kvar allting som kommit ner här på slätten skulle vi nog ha haft runt 35-40 cm skulle jag tro. Vi har fått massor av Vänersnö de sista dagarna. Det är mjuk fin snö som bildas när Vänern fortfarande är öppen. Tyvärr ligger den inte still utan i drivor så att det är svårt att ta sig fram. Det är ännu värre på andra sidan Vänern i Dalsland de har nog över halvmetern skulle jag tro!

  • hillan66 28 november 2010

    Enligt väderleksprognoserna från smhi och yr.no så skulle vi ha uppehåll här i norr ... det har kommit ca 50 cm på fyra dagar! ...Men men det är ju aldrig synd om en norrlänning. :p

    Idag var det blå himmel och sol och det såg ut som en sagovärld runtom! Jag föredrar nog vita vintrar ...men inte att allt kommer på en vecka!

  • amoz 28 november 2010

    Här nere i Blekinge har det snöat och blåst nästan hela dagen och dessutom har det åskat!!!! Ja, ni läste rätt. Ur led är tiden!
    Jag är mest orolig för sonen som kör sin stora långtradare mellan Blekinge och Göteborg. Pratade med honom för en liten stund sedan, då var han i höjd med Gislaved och på väg hem. Det var mycket besvärligt på vägarna, både med stora mängder snö och kraftiga vindar.

  • emaxen 29 november 2010

    {beauty}
    Oooooo vad jag älskar detta väder{beauty}
    Idag har vi 35-40 cm snö 13 minusgrader och solen är på väg upp så det kommer nog bli en härlig vinterdag(Y)
    Hoppas att det blir så här hela vintern, helst änna fram till mars.
    Snökramar från emaxen i Skara{blowkiss}

  • bigganv 29 november 2010

    Här i Ankarsrum (Småland mellan Västervik och Vimmerby) snöar det fortfarande efter flera dagar.....Har väl ungefär 1/2 meter snö nu.
    Ett tips, vill man inte skotta snö, köp maken en snöslunga! Maskiner är ju alltid roligt, så nu går han gladeligen ut, så fort det kommit ett par centimeter :-)

  • Ulrika91 29 november 2010

    Det snöar varje dag här i Göteborg. Men vi har nåt som nästan hela Sverige slipper: Det blåser VARJE dag. Min klasskamrat från Norrland tycker att det är kallt här! Och så är det ju: -5 grader blir -13 i blåsten.

  • zudette 29 november 2010

    Luleå typ 8 cm o -10 - -20 grader kallt! Helt ok! Ser fram emot en vit jul o mer snö så det blir bra skoterföre! \o/

  • soccermum 29 november 2010

    Skrivet av Ulrika91 den 29 nov 2010

    Det snöar varje dag här i Göteborg. Men vi har nåt som nästan hela Sverige slipper: Det blåser VARJE dag. Min klasskamrat från Norrland tycker att det är kallt här! Och så är det ju: -5 grader blir -13 i blåsten.


    Och fuktig luft som blåser genom ben och märg.. Blåsigt värre på västkusten (N)

  • soccermum 29 november 2010

    Skrivet av EKC6150 den 28 nov 2010

    Här i Motala har vi en hel del snö.
    Föredrar absolut ljus fin snö framför regn och grått november rusk.{skywalker}


    Håller med! Vilken skillnad det gör med humöret om världen är vit, ljus och fin mot grå, mulen och trist {snowman}

  • soccermum 29 november 2010

    Skrivet av zudette den 29 nov 2010

    Luleå typ 8 cm o -10 - -20 grader kallt! Helt ok! Ser fram emot en vit jul o mer snö så det blir bra skoterföre! \o/


    (Y)

  • soccermum 29 november 2010

    Skrivet av emaxen den 29 nov 2010

    {beauty}
    Oooooo vad jag älskar detta väder{beauty}
    Idag har vi 35-40 cm snö 13 minusgrader och solen är på väg upp så det kommer nog bli en härlig vinterdag(Y)
    Hoppas att det blir så här hela vintern, helst änna fram till mars.
    Snökramar från emaxen i Skara{blowkiss}


    ..Ler... Jag blev lycklig bara av att läsa ditt inlägg (L)

  • soccermum 29 november 2010

    Skrivet av bigganv den 29 nov 2010

    Här i Ankarsrum (Småland mellan Västervik och Vimmerby) snöar det fortfarande efter flera dagar.....Har väl ungefär 1/2 meter snö nu.
    Ett tips, vill man inte skotta snö, köp maken en snöslunga! Maskiner är ju alltid roligt, så nu går han gladeligen ut, så fort det kommit ett par centimeter :-)


    Jag kände en kille som hade fyrhjuling... Den åkte han runt runt med tills snön var väck från hans uppfart :DD Ska tillägga kanske att han bodde på landet....

  • soccermum 29 november 2010

    Skrivet av amoz den 28 nov 2010

    Här nere i Blekinge har det snöat och blåst nästan hela dagen och dessutom har det åskat!!!! Ja, ni läste rätt. Ur led är tiden!
    Jag är mest orolig för sonen som kör sin stora långtradare mellan Blekinge och Göteborg. Pratade med honom för en liten stund sedan, då var han i höjd med Gislaved och på väg hem. Det var mycket besvärligt på vägarna, både med stora mängder snö och kraftiga vindar.


    Jaaa då är det genast lite läskigare det är klart... Hoppas sonen kom helskinnad hem och att vädret lugnat sig!

  • Cassiopeya 29 november 2010

    Just nu snöar det faktiskt inte alls här, men det blåser! Stora problem med drivbildning (N) Kan tänka mig lite mer snö, men det är inte nödvändigt. Ser fram emot att få fira en riktig bullerby-jul! {snicker} Tänker njuta av varenda dag, papparkaksbak, glöggmys, julpyssel, klappinslagning, smaskig julmat och tomte. En gnistrande vinter ska vi väl få i år får man hoppas! {snowman}\o/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.