Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snö, snö, snö....

  • svengelsk 29 november 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 29 nov 2010

    Just nu snöar det faktiskt inte alls här, men det blåser! Stora problem med drivbildning (N) Kan tänka mig lite mer snö, men det är inte nödvändigt. Ser fram emot att få fira en riktig bullerby-jul! {snicker} Tänker njuta av varenda dag, papparkaksbak, glöggmys, julpyssel, klappinslagning, smaskig julmat och tomte. En gnistrande vinter ska vi väl få i år får man hoppas! {snowman}\o/

    Tycker mig minnas något om att julen slaskar när Anders braskar.
    T.o.m vi hade en pudring i lördags morse och det varnas för snöstorm i morgon.

  • amoz 29 november 2010

    Skrivet av soccermum den 29 nov 2010

    Skrivet av Ulrika91 den 29 nov 2010

    Det snöar varje dag här i Göteborg. Men vi har nåt som nästan hela Sverige slipper: Det blåser VARJE dag. Min klasskamrat från Norrland tycker att det är kallt här! Och så är det ju: -5 grader blir -13 i blåsten.


    Och fuktig luft som blåser genom ben och märg.. Blåsigt värre på västkusten (N)


    Samma elände här nere i söder längs kusten.!!

  • amoz 29 november 2010

    Skrivet av soccermum den 29 nov 2010

    Skrivet av amoz den 28 nov 2010

    Här nere i Blekinge har det snöat och blåst nästan hela dagen och dessutom har det åskat!!!! Ja, ni läste rätt. Ur led är tiden!
    Jag är mest orolig för sonen som kör sin stora långtradare mellan Blekinge och Göteborg. Pratade med honom för en liten stund sedan, då var han i höjd med Gislaved och på väg hem. Det var mycket besvärligt på vägarna, både med stora mängder snö och kraftiga vindar.


    Jaaa då är det genast lite läskigare det är klart... Hoppas sonen kom helskinnad hem och att vädret lugnat sig!



    Jo tack o lov gjorde han det men det är alltid oroligt att ha honom ute på vägarna då vädret är sådant.

  • Josses 29 november 2010

    Här i Ö-vik är det någon dm med snö och idag har det varit runt -15'.
    Som tur är så har det inte blåst så mycket.{snowman}.

    Härligt med allt det vita, det har blivit så mycket ljusare ute på kvällarna (Y).
    Hoppas det ligger kvar till jul, ingen julkänsla utan snö...

  • Josses 29 november 2010

    Skrivet av bigganv den 29 nov 2010

    Ett tips, vill man inte skotta snö, köp maken en snöslunga! Maskiner är ju alltid roligt, så nu går han gladeligen ut, så fort det kommit ett par centimeter :-)
    Detta gäller alla av manligt kön!:DD Sonen är likadan8)

  • Josses 29 november 2010

    Skrivet av zudette den 29 nov 2010

    Luleå typ 8 cm o -10 - -20 grader kallt! Helt ok! Ser fram emot en vit jul o mer snö så det blir bra skoterföre! \o/
    Sonen längtar också efter skoterföret{skywalker}

  • Cassiopeya 29 november 2010

    Skrivet av svengelsk den 29 nov 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 29 nov 2010

    Just nu snöar det faktiskt inte alls här, men det blåser! Stora problem med drivbildning (N) Kan tänka mig lite mer snö, men det är inte nödvändigt. Ser fram emot att få fira en riktig bullerby-jul! {snicker} Tänker njuta av varenda dag, papparkaksbak, glöggmys, julpyssel, klappinslagning, smaskig julmat och tomte. En gnistrande vinter ska vi väl få i år får man hoppas! {snowman}\o/

    Tycker mig minnas något om att julen slaskar när Anders braskar.
    T.o.m vi hade en pudring i lördags morse och det varnas för snöstorm i morgon.


    Mm det talesättet brukar nog stämma, men enligt väderrapporten så ska det ju bli en riktig vargavinter för första gången på många år, så jag vågar inte tro på annat än det. Hur det sen verkligen blir får vi väl se! Snö är mysigt, och några minusgrader gillas bättre än några plus, men när det väl gäller så brukar det gå bra hur det än blir det :)

    "De är som det är och det blir som det blir, inte mycket att göra något åt" ;)

  • svengelsk 3 december 2010

    Mer snö än jag kan minnas här. Totalstopp. Skolorna stängda. Slut på mjölk och bröd i affären. Ingen skottar, men jag tror jag skall våga mig ut och se om posten är öppen. Barnbarnen har vantbrist coh jag har stickat så stickorna glöder.

  • Diddi1982 3 december 2010

    Här i Nacka (Sthlm) har vi väl fått minst 30 - 40 cm snö på vår uteplats på baksidan och 25 - 30 cm snö på vår balkong på framsidan. Det har snöat dagligen sen snön började komma nu och idag är det faktiskt varmare än det varit senaste 1.5 veckan här. Idag har vi bara -4º grader enligt datans vääderprognos, men termometern på köksfönstret säger -12º. Som kallast har vi haft -22º mitt på dagen och -25º på natten vad jag har sett...annars har det legat mellan -11º och -20º.

  • DoctorWho 3 december 2010

    Bor i nordöstra Småland och har skottat snö nästan varje dag. En sak börjar bekymmra mig; jag börjar tycka att det är meditativt att skotta snö. Har ALDRIG hänt förr, då har det bara varit något man måste göra. Mittemot mitt hus åker några bröder kälke och pulka med sina kompisar, deras skratt ekar mella husen. Precis så som det ska vara nu på vintern. Tyvärr har mina yngre släktingar
    vuxit ifrån pulkaåkning och snökojebyggning{disapointed}, det är jättekul att både åka pulka och bygga snökojor. Får väl nöja mig med att försöka lägga snön så långt in på gräsmattan jag kan, så att den nya som tv-vädret lovat också får plats.

  • kattgnag 3 december 2010

    Egentligen kan man inte växa ifrån pulkaåkning o snökojebyggning - det är så kuuul! och tänk vad gott det är efteråt, när man kommer in i värmen, fått av sig klä'derna och det vankas varm choklad...
    Vinter skall absolut vara lika med snö. (L)

  • Eery 4 december 2010

    undrar lite om det är den där insamlingskampanjen (för att rädda isbjörnarna) som går på tv
    är det den som givit resultat?{pray}

  • mariec 4 december 2010

    Var tog hotet om ett varmare klimat i Sverige vägen? Minst en meter snö i månadsskiftet nov/dec i Skåne, läs Ystad, är det klokt? Har aldrig varit med om att det fallit så mycket snö, bara rakt ner. Nu ska det bli kallt också..................

  • Josses 4 december 2010

    Nu snöar det små "lapphandskar" här i ett härligt stilla snöfall(L)
    Ett riktigt härligt snöfall, skön jul känsla infinner sig så här dagen innan 2:a advent.
    Ska strax åka iväg och vara med på en liten julmarknad där jag ska sälja sockerfritt fikabröd
    bl.a. Det är en liten hantverksförening som har sin årliga julmarknad. :)
    Det är ca -7' ute.

  • boz1965 4 december 2010

    Trodde att det skulle bli ett riktigt snöoväder i går kväll när det plötsligt började dala ner snöflingor stora som lovikkavantar. Men det blev ett kortvarigt "snöoväder" och knappt någon påspädning av snötäcket alls. Snacka om antiklimax...

  • Mistys 4 december 2010

    Underbar vinterdag i Uppsala. Klarblå himmel, strålande sol, kritvita träd och buskar samt ett tjockt snötäcke. Ser verkligen ut som ett målat julkort (L)

  • 57barbro 4 december 2010

    Skrivet av Tant_Anita den 28 nov 2010

    Lappmöglet har nått Skåne också... :@



    ojojoj så negativ.....var glad för en VIT jul....ni som är van vid gröna jular........Var glad istället....det försvinner ju såsmåningom

  • Okänd 4 december 2010

    Vi har haft ett strålande vinterväder i dag med sol och lagom kallt utan vind.

  • Okänd 4 december 2010

    Skrivet av 57barbro den 4 dec 2010

    Skrivet av Tant_Anita den 28 nov 2010

    Lappmöglet har nått Skåne också... :@



    ojojoj så negativ.....var glad för en VIT jul....ni som är van vid gröna jular........Var glad istället....det försvinner ju såsmåningom


    Jag tycker inte man ska kritisera folks tyckande om snö. Tråden är ju till för alla. Varför ska man va glad för snö bara för att man bor i Skåne ? Nä det var ett konstigt inlägg, låt du var och en få tycka vad den vill. Så negativt var det väl inte heller.

  • Laganas 4 december 2010

    Det inte jättemycket snö i mölndal, men det är inte lite heller.
    Lagom tycker jag ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.