Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sockerfritt????

  • doris054 26 april 2012

    Hej!
    Ett inlägg i debatten kommer här: FUN LIGHT har kommit ut med en saft som heter "green" och som bara är sötad med stevia. Finns i smakerna strawberry/Marula och Rasberry/Pomegrate.
    Är mycket sör men man anpassar ju efter tycke och smak med vatten!
    Nu kan man ta ett glas saft, även barnen, och veta att kroppen inte påverkas.
    Det verkar som Stevia är det "nya" som tillverkarna har tagit till sig. Vi kommer att få se fler produkter med stevia ute i handeln inom en snar framtid. (Y)

  • Mistys 26 april 2012

    Marianne bakar med stevia och sukrin ( erythiol) som inte påverkar blodsockret. Hon har mycket gott på sin blogg som jag bakat med mycket bra resultat. Kanske kan du få tips här...även om det var köpt tråden handlar om...jag vet;)
    jag tillsätter dock lite mer sötning än vad hon gör i sina recept.

    Obs! Även vetemjöl, pasta, ris och potatis omvandlas till glukos i våra kroppar och påverkar blodsockret negativt så det som är bra med Mariannes bakverk är att dom inte höjer blodsockret alls. Det har dom testat!

    http://mariannslchf.se/kategorier/bakverk/

  • vivekakarlsson 27 april 2012

    .

  • amoz 28 april 2012

    Det låter ju toppen vivekakarlsson (Y) ska hålla ögonen öppna! Tack för tipset, inte alltid man känner för att baka själv.

  • Paulber 5 maj 2012

    Skrivet av amoz den 21 apr 2012

    Varför är det så himla svårt att hitta sockerfria produkter i butikerna? Glutenfrit, mjölkfritt och laktosfritt finns hur mycket som helst. men till alla diabetiker finns i stort sett ingenting.
    Tycker det är väldigt märkligt med tanke på hur många som är diabetiker i vårt land.

  • Josses 5 maj 2012

    Skrivet av amoz den 25 apr 2012

    Skrivet av Kimona den 25 apr 2012

    Vill bara flika in med att diabetiker kan äta vanligt socker så länge de tar sitt insulin




    Ja men detta är ju en sanning med modifikation, för om man intar för mycket socker och andra blodsockerhöjande livsmedel, måste man kanske öka på insulinintaget och det är ju inte vad man vill precis. Den som klarar sig med tabletter pga av rätt kost och motion vill ju inte behöva ta till sprutor.
    Det är allra bäst att ta detta i samband med att man har ätit mat, som tex en efterrätt eller kaffe och en kaka.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.