Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

sommar

• amorboy 21 januari 2008

Grillad flintastek med potatissallad =) fast senare på sommaren så tänker jag gärna på surströmming med färsk potatis o massa lök =)

• Snorkfroken 21 januari 2008

Grillad entrecote, färskpotatis i ugn, sallad, vitlöksbröd och tsatsiki (L) Och en kall öl :p :D

• lennali 21 januari 2008

Halstrad saltströmming, sommar mat

• Legoli 21 januari 2008

Vitlökssill, färsk potatis och gräddfilssås och så klart jordbubbar med vaniljvisp efteråt

• MammaModesty 21 januari 2008

Färska räkor..... vitlöksbröd och svalt vitt vin...... (Y)

• Amber 21 januari 2008

Grillat älg eller rådjurskött som legat i marinad. Till det potatissallad eller färsk potatis. Så klart grönsaker & varför inte en kall öl.

• farmoringer 21 januari 2008

Sill och färska potatis....Grillad karre med nån god potatissallad på färsk potatis.....Surströmming och mandelpotais....Kräftor. Ja det finns mycket som minner om sommar tycker jag..

• tina62 21 januari 2008

(Y) Matjesill & nubbe. Var det första jag tänkte på när jag läste inlägget.
    Men till sommaren tillhör GRILLNING :p av olika sorter samt sallader- potatissallad(Y)

• Okänd 21 januari 2008

Grillat älgkött och mjukglass med lakritsströssel.Blir så sugen så snålvattnet rinner snart.(L(H)

• gosrosen 21 januari 2008

grillat marinerat kött, klyftpotatis, egen tzatziki, och en sallad med fetaost och vitlökskrutonger allt sväljes ner med en stor god kall öl:D

• anluk 21 januari 2008

Grillat, särskilt cevapcici och grillat kött! Åh va jag längtar till sommaren!

• evaldo 21 januari 2008

Sill och färskpotatis är ju sommarens begynnelsemåltid nr 1.

• nettans 21 januari 2008

Nåt grillat med pesto+potatissallad eller pestó+pastasallad. Mmmm supergott!!!

• Hjotrongull 21 januari 2008

Skrivet av Snorkfroken den 21 jan 2008

Grillad entrecote, färskpotatis i ugn, sallad, vitlöksbröd och tsatsiki (L) Och en kall öl :p :D

Exakt samma här!!(Y)(Y)

• Okänd 22 januari 2008

rabarberpaj, blåbärspaj, äppelkaka, jordgubbar,sill,färskpotatis, gräddfil, grilllukt, kalla öl,saltstänk, lite bränd på axlarna hmmm........va härligt

• MrsC 22 januari 2008

Matjesill, färskpotatis, gräddfil, dill...mmmmmm (Y)

• styvan 22 januari 2008

Jordgubbar, färskpotatis, sill, grillat...ja, det finns mycket, mycket mer som jag förknippar med den sköna sommarenn:D Hoppas månaderna går fort tills dess.:p

• celice 22 januari 2008

:o Färsk potatis, och de fantastika goda grönskar. Något annat som är gott är allt vad grillat, fisk, kött,......:D

• Libra 22 januari 2008

Instämmer förutom sillen....(äter inte rå fisk) och lägg till potatisknyten i folie på grillen till grillad filé....(Y)

• Libra 22 januari 2008

....alltså instämmer zarres inlägg, men nästan alla andras oxå....:)
    Håll ut....innan vi vet ordet av så är det sommar igen..... :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.