Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

sommar

  • evaldo 22 januari 2008

    Att få gå utan strumpor och skor.
    Att få sitta vid grillen och brassa något gott till den färska nyupptagna färskpotatisen.

  • hansdotter 22 januari 2008

    Vattenmelon:D

  • Lotten_J 25 januari 2008

    Min sillåda med syrliga äpplen ..... mums...och så min sambos eminenta marinerade filé tillagad på morikan ute i stugan...

  • gruda 25 januari 2008

    En god sallad på dagen och grillad fläskkotlett med klyftpotatis och hemmagjirt bearnaisesås på kvällen!

  • Bobbelibobb 25 januari 2008

    Grillad kött med potatisgratäng och surströmming med färsk potatis och tunnbröd.

  • styvan 25 januari 2008

    Potatisgratäng, gärna med broccoli och skinka i(Y)

  • 25 januari 2008

    stekt strömming m mos(Y)(Y)

  • pehrzonflickan 25 januari 2008

    grillspett, jorgubbar, kalla öl, semester, räkor och sommarflirtar!

  • sme 29 januari 2008

    Färsk potatis, grillat och jordgubbstårta

  • MammaIrene 29 januari 2008

    Jag tänker på grillning.... Grillade kycklingspett är ju väldigt gott o med en hemmagjord härlig potatissallad till...

    Men annars är det egentligen jordgubbar o andra bär som jag riktigt kan längta efter........
    I väntan på dem får man hållas med de frysta bären.

  • anluk 29 januari 2008

    När jag sitter här och läser igenom alla inlägg så blir man ju sjuuuuk!!! Kan man inte bara vända blad i almenackan och vips är det midsommar!

  • JennyV 29 januari 2008

    Det finns mycket som påminner om sommaren; sill och potatis, grillspett och råstekta potatisskivor, potatissallad och flintastek, jordgubbar och grädde, mjukglass....

  • Deeessan 29 januari 2008

    Kardebrummacaféets glass i Smedjebacken(L):p. (Nära Gubbo, där vi har vårt sommarställe(Y))

  • Lotten_J 1 februari 2008

    Skrivet av zarre den 22 jan 2008

    rabarberpaj, blåbärspaj, äppelkaka, jordgubbar,sill,färskpotatis, gräddfil, grilllukt, kalla öl,saltstänk, lite bränd på axlarna hmmm........va härligt


    Kunde inte säga det bättre själv......så har vi det ute i vår stuga i Luleå skärgård sommartid (Y)

  • Ekorrungen 1 februari 2008

    Håller fullständigt me´. Nu blev man ju sugen:p. :DLääääängtar te sommaren.quote]Skrivet av JennyV den 29 jan 2008

    Det finns mycket som påminner om sommaren; sill och potatis, grillspett och råstekta potatisskivor, potatissallad och flintastek, jordgubbar och grädde, mjukglass....

  • Ekorrungen 1 februari 2008

    Skrivet av gyllene25 den 1 feb 2008

    Håller fullständigt me´. Nu blev man ju sugen:p. :DLääääängtar te sommaren.quote]Skrivet av JennyV den 29 jan 2008

    Det finns mycket som påminner om sommaren; sill och potatis, grillspett och råstekta potatisskivor, potatissallad och flintastek, jordgubbar och grädde, mjukglass....[/quote

    Tar omet. blev fel. tycker jag. Håller fullständigt me´:D(Y) Läääängtar te sommaren nu. Hoppas den blir bättre än förra och låååång!:)

  • Svesse60 1 februari 2008

    Skrivet av zarre den 22 jan 2008

    rabarberpaj, blåbärspaj, äppelkaka, jordgubbar,sill,färskpotatis, gräddfil, grilllukt, kalla öl,saltstänk, lite bränd på axlarna hmmm........va härligt


    Mitt i prick! Sommaren kan inte beskrivas på ett bättre sätt.(Y)
    Jag vill ha sommar nu, är så in i norden less vintern.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.