Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Stockholm

  • ros 8 maj 2011

    {snicker}Trevlig vår alla glada Matklubbare!

    Vi önskar tips på bra restauranger som serverar goda lunchrätter i City eller i Gamla Stan i Stockholm
    Även på bra restauranger på kvällstid vill vi gärna ha tips på

    Gärna som är rekommenderade av White Guide
    (Inte typ, kina, pizza eller tai)

    Tack på förhand för alla tips!

    Ha en bra fortsättning på helgen!
    Mvh Ros

  • snuosm 8 maj 2011

    I höstas åt vi lunch på Restaurang JT i Gamla stan, Järntorget 78. Mycket gott där. Bakfickan Djuret, Lilla Nygatan 5 i Gamla stan var en höjdare på kvällen. På sommaren gillar jag Wärdshuset Ulla Winbladh, Djurgården, på lunch, när man kan sitta ute under parasoll.

  • ros 8 maj 2011

    {snicker}Tack för dessa fina förslag

    Finns det fler tips...

  • kristin1979 8 maj 2011

    Lite av mina favoritställen.

    Nu utgår jag från att det är sommarväder och då rekommenderar jag:
    Ett härligt ställe för att ta en kaffe eller en kall öl: Mälarpaviljongen, norr mälarstrand.
    Ett härligt ställe för en drink: solstolarna på thaibåten södermälarstrand.
    Ett fantastiskt ställe för lunch: orangeriet; norr mälarstrand.

    Middag eller lunch i gamla stan: Frantzén/Lindeberg är underbart och Le Rouge likaså.
    Dock är ju uteservering ett plus och då skulle jag gå till Pontus by the sea eller Flyt.

    Lunch och middag i city tycker jag är svårt. Jag känner bara till lite halvtaskiga restauranger där. Oftast ställen med billig öl eller så är det svindyrt men usel mat. För uteserveringarnas skull skulle jag kolla runt kungsträdgården som vanligt..

  • Mistys 8 maj 2011

    Lux på illa Essingen. Fantastisk mat men priser där efter. Dock många utmärkelser(Y)
    http://luxstockholm.com/omluxstockholm/kok/

  • ros 8 maj 2011

    {snicker}Tack snälla för era fina tips...

    Ha det så gött!

  • Zungafan 10 oktober 2014

    Ett riktigt bra ställe är det här:
    www.restomenyer.se/restaurang-teaterbrasseriet-scandic-hotel
    Råkade äta där av en slump (jag åt middag där med jobbkompisar),
    blev imponerad! Är helt säkert att restaurangen finns med på
    White Guide dessutom.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.