Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Struts

  • evaldo 26 december 2007

    Struts är gott om det är rätt tillagat.
    Hur vanligt är det i svenska kök?

  • Okänd 26 december 2007

    Här i Älvdalen har jag inte hört att nån tillagar struts.Finns ej att köpa här heller.Hur smakar struts?

  • Mammamu 26 december 2007

    Här i Örnsköldsvik finns det en strutsfarm med tillhörande restaurang. Man kan både beställa hem kött därifrån samt äta det tillagat i restaurangen. Har aldrig själv tillagat det utan bara ätit det på restaurang ngra ggr. Smaskens!

  • anluk 27 december 2007

    Har ätit det på julbord på restaurang, men aldrig tillagat det själv. Det är gott!!!!

  • LillaJa 27 december 2007

    Så gott....och enkelt att tillaga
    Jag har ett recep som är väl värt att prova ( vi tycker det är gott) .
    Är någon sugen kan jag plocka fram fler.
    Jag brukar beställa från en strudsfarm, dom skickar gärna, . smak ;;; mellan oxfile & rådjur , är ett mört kött.

  • LillaJa 27 december 2007

    Receptet är..... Strutsfile´med vitlöksgrädde och finns i bland mina recept.

  • tuden 27 december 2007

    Låter gott men vet inte om jag kan få tag i strutskött .

  • evaldo 27 december 2007

    Jag har sett strutskött på City Gros vill jag minnas, men jag har inte köpt ännu.

  • LillaJa 28 december 2007

    Om ni råkar få tag i det...köp en bit, och spar i frysen. För kommande middagar. Jag lovar att ni inte ångrar er.
    Kötter är magert varför det håller lika längi frysen som vilt-kött

  • farmoreva 8 januari 2008

    Vi har två strutsfarmer i närheten :)att åka till när vi vill ha strutskött. Jag tycker att det jättegott Mört och mustigt. :pRecept för oxfilé passar utmärkt. Jag har lite andra recpt också, men de har jag inte här. Det är ganska dyrt ca 260 kr/kg så det blir bara som festmåltid

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.