Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Turkisk middag

  • lillawe 2 januari 2014

    Ska bjuda på turkisk middag. Vill gärna få råd och recept på vad jag kan bjuda på! (Y)

  • annapatrik 2 januari 2014

    Hej !

    Jag frågade ungdomarna på jobbet (jag jobbar med ungdomar från olika kulturer).
    Deras förslag var vinbladsdolmar (går tydligen att köpa färdiga som är väldigt goda).
    Grytor, gärna med lammkött, ganska kryddstarka med vitlök, spiskummin och chili.
    Du måste baka eget bröd som man äter till, kallat Lavash (påminner om pitabröd).
    Till efterrätt baklava, går att köpa färdigt.
    Ta gärna bulgur som tillbehör, det ska stå länge och dra till sig mycket buljong, gärna lite russin i som tillför lite sötma.
    Kalla yoghurtsåser med vitlök till.

    Jag skulle tro att du hittar bra recept om du googlar runt lite.

    Dryck till ska vara söt te (men jag skulle nog hellre bryta mot traditionen och ta en god öl).

    Lycka till

    http://yrhattans.wordpress.com/

  • lillawe 3 januari 2014

    Tack för tipset!
    Jag har funderat i de banorna. Gör förmodligen Meze till entré. Har hittat lite recept på google.
    Ha en skön fredagskväll!
    //lillawe (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.