Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tvätta potatis

  • Dintan 19 juli 2010

    Köpte för ett antal år sedan en "påse" gjord av rep/nät. I den stoppar man färskpotatis. Sen drar man helt enkelt påsen fram och tillbaka under kranen/i sjön och inom några sekunder har du skrubbad potatis.

    Älskar denna oansenliga grej och vill ha tag på flera. Affären som sålde dom har upphört. Finns det någon som vet vad jag pratar och och var man kan få tag på dom??

  • Mistys 19 juli 2010

    Japp, såg dom i dag på " Nisses" i Västerås. Ett stort varuhus med allt från möbler, kläder . gardiner, husgeråd, lampor, mm.
    Man kör E18 tar av vid Bäckbymotet.
    Finns hur mycket som helst att fynda så en utflykt dit behöver inte ske bara för ett potatisnät. Finns även andra butiker runt om.

  • Mistys 19 juli 2010

    http://www.nisses.com/

    Här är deras hemsida!

  • Dintan 19 juli 2010

    Tack!!!!!!!!

    Elände att min semester tog slut idag!

    Måste bara åka dit för dom är så sjukt bra!

    Tur att det bara är 10 mil enkel resa..........

  • Mistys 19 juli 2010

    Jag skulle nog ringa först så dom inte är slut när du kommer om du har 10 mil att åka. Dom låg väldigt nära kassan ihop med potatisvantar ( som man skrubbar med ) skalare och lite annat.

  • Dintan 19 juli 2010

    Ska försöka få min arbetskamrat som har sommarstuga åt det hållet att åka förbi. ;)

    Ska jaga henne i morgon för hon har semester.........

  • jimboz 19 juli 2010

    Man hör ju på namnet att Nisse är en sjyst kille...Fråga om dom kan skicka en påse till dig (Y)

  • Dintan 19 juli 2010

    Problemet är väl snarare att jag inte vill ha en påse utan snarare hela lagret....

    Alla jag känner vill ha en!

  • jimboz 19 juli 2010

    Desto bättre för Nisse då tjänar han mer pengar och då är det inte så jobbigt att skicka iväg prylarna :)

  • Dintan 19 juli 2010

    Har just mailat dom för att se om dom kan skicka.....
    Återkommer när jag fått besked.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.