Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är det konstigaste du har blivit bjuden på?

  • LYJons62 2 november 2015

    Skulle bara vilja höra lite av erfarenheter på konstigheter som folk har tyckt att ni skulle smaka på. Min värsta erfarenhet var när en väninna ville bjuda mig på vaniljglass med tomatketchup! Jag trodde först att hon skojade, men både hon och hennes syster åt och påstod att det var gott. Jag vågade inte smaka för det såg så äckligt ut så jag kan inte tala om hur det smakade. {silly}

  • Consentire 15 november 2015

    Vit chokladsoppa.
    Visst tänker ni - det är väl inget konstigt med det! En smarrig dessert!
    Problemet var att det var en förrätt.
    Det såg INTE aptitligt ut, även om jag som person alltid försöker vara öppen för nya smaker och upplevelser är denna en av de jag minns som den svåraste.
    Smakupplevelsen var lite.... Mjaaaaääääeeee inte sött, inte starkt.... Mjaaaaääääeeee
    Annorlunda - helt klart. Inte oätligt, men inte något jag skulle komma på eller göra själv.

    Tror i efterhand att jag, då som nu, associerar vit choklad med tryffel, jordgubbar och liknande sötsaker, vilket så att säga ödelade förväntningarna.

  • poffa 18 december 2015

    Ingen smakupplevelse jag har gjort precis.

    Men det märkligaste recept jag träffat på i en kokbok.

    Bearnaisesoppa..! Wtf?

    Sök på nätet, det finns dom som gillar Bearnaisesoppa... {dont-know}

  • Rajdon 21 december 2015

    Vilken bra och rolig tråd, kan bli oanade smakupplevelser på gott och inte så gott...

    Kokande Get och Lammskalle, sjögräs som soppa gott. Smält ringlande choklad över potatischip sen torkat. Stora ostkrokar doppade i ganska finmalda chilinötter med smält jordnötssmör sen torkat. Insekter i godis-klubbor mm

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.