Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är det med mej?

  • Prima 29 september 2008

    Jag står med näsan i frysen o undrar va fasen jag ska ta fram... är inte sugen på nåt. Till slut blir det en skinka till en pastagratäng (pasta går väl alltid ner tänkte jag). I går var det samma sak... maken fick bestämma... jag var inte sugen på någonting! Alls... kändes bara blä alltihopa.

    Nu sitter jag här m pastagratängen i ugnen... men jag är sugen på fisk (som det blev igår). Jag är aldrig sugen på fisk... jo en god fisksoppa hade varit smarrig... en med dill, tomat o grejer. Mums!

    Gråtmild har jag åxå varit dom sista dagarna. Hm, måste vara PMSig eller nåt. Känner inte igen mej! Blä! :o :'( :)

  • enAnnan 29 september 2008

    Du är inte gravid då Prima? :)

  • Prima 29 september 2008

    Nej för fasen. Då hade jag sannerligen blivit förvånad!!! :o

    Har inte tid m sånt o shit, jag börjar ju bli gammal. Nääää så är det inte, det har jag bestämt :)

  • enAnnan 29 september 2008

    Haha ja tyvärr brukar de små liven väl inte bry sig om om man har tid eller inte? :p

    Men det är bra att du är bestämd.

    Kanske på väg att bli sjuk då? Då brukar jag oxå vilja ha soppa. Mys/tröst-mat

  • Annettenn 29 september 2008

    Min första tanke var också graviditet.. :) Men är du säker på saken så är det väl bara kroppen som spelar dig ett spratt! Såna perioder med velighet får jag med, inte sugen på nåt, så får man fram nåt och fixar till, då! -får man sug på nåt heeelt annat.. Man kan ju bli tokig! :p

  • Madelen73 30 september 2008

    hmm...jag har det PRECIS likadant!
    Känner inte för att laga nånting, jag som ÄLSKAR att laga mat:(
    I mitt fall vet jag att det inte är graviditet (tyvärr) jag kan nämligen inte få fler.
    Men PMS jaa, DET kan jag tydligen få:'(
    Känns faktiskt precis som en graviditet emellanåt, vill bara gråta o är jättekänslig.
    För mig är det periodvis.

    Men det går över när veckan är slut:D Så stå ut!

    Stor kram!

    Madde

  • The_mama97mia 30 september 2008

    Jag känner igen mig - jag som älskar att laga mat har på sista tiden inte haft ett dugg inspiration o inte ngn matlust heller.
    FÖr min del är det klart stressrelaterat - har flyttat i helgen o stått på näsan i flyttkartonger o köket är INTE i ordning - stökigt kök är inte inspirerande kan jag tala om...
    Förklaring nr 2 för min del är HÖSTEN - en höstdepression light version sänker matlusten rejält.
    Tror jag har en ask Johannesört o ROsenrot nånstans, men undrar i vilken packlåda????

  • kajsa36 30 september 2008

    Men tänk va lustigt... känner precis likadant...:'( tappat intresset... jag gjorde en matlista så allt är klart...behöver jag inte fundera.......

  • lennali 30 september 2008

    Jag är också inne på att problemet är en lättare höst depression, man kan ju inte alltid vara i tiptop humör och form. Tänk er själva, mörkt, kallt, regn, blåst och den långa vintern som är i antågande, kan man bli nåt annat än deprimerad.

    Jag har själv haft en släng av allmän lathet, inte kännt för att göra någonting, allt har varit motigt och jobbigt. Men jag börjar livsas till, det är "lite kul" att laga mat igen, men jag är inte helt återställd.

    Det finns hopp tjejer, håll ut det ger sig.

  • Linlock 30 september 2008

    Herregud, jag är sugen på ALLT. Finns så mycket jag vill laga!:)

  • sturesson 30 september 2008

    Ibland kan det vara inspirerande att inte veta vad man skall laga till middag för då kan man bara öppna kylskåpet och låta fantasin flöda.Det kan bli hur gott som helst eller så blir det "köpepizza" eller smörgås:p

  • Kocken1971 30 september 2008

    Höstdepression kan väl alla ha' ibland.

    Vaddå för gammal för barn?

    Min granne nyss fylld 51 år, kom in härom dagen och berättade att hon skulle ha' barn.
    Hon trodde att det var en influensa, som hon hade haft 2 veckor.
    Snacka om chock, ja även för mig.
    Hon trodde inte det var sant, hon har inte haft sin mens på 2 år,men har ändå bestämt sig för att behålla barnet.
    Hon och hennes man försökte att få barn i 13 år inna det till sist lyckedes att få en pojke.
    Han är nu 15 år, så för honom blev det lite pinsamt, ja det här med sex mellan mamma och pappa.

    Syskon? Ja, det bliver ju inte nära syskonband där, inte.
    Men han ville gärna hjälpa till, när den kommer.
    Storebror eller ej.

  • systeryster 30 september 2008

    (Y)Låter som rena rama miraklet, hoppas allt går bra.

    Tillbaka till grundfrågan..... Ingen matlust..... Går det inte över inom några dagar kanske du börjar bli sjuk? Mår jag illa och är matled brukar det gå bättre med salt och sött.
    tex salt köttsoppa, eller sött som fruktyoughurt.
    Lite mer flytande kost några dagar tills du verkligen börjar bli sugen på något speciellt är mitt råd. Äta bör man...:)

  • marianne49 30 september 2008

    :'(
    Har varit förkyld men tycker inte ja får krafterna tillbaka ej matlusten heller ... Vill inte göra nåt men samtidigt tycker man det ä tråkigt osså.(N)

  • MammaIrene 30 september 2008

    Höstdeprission eller bläighet som jag o min man brukar säga.......
    Rosenrot som man kan köpa på hälsokosten hjälper faktiskt, ta den regelbundet o du märker skillnad redan 2:a dagen.....
    Sedan är ju äppelcidervinägertabletter något som jag också kan rekomendera, håller imunförsvaret uppe ordentligt!

  • marianne49 30 september 2008

    (Y) Tack för rådet skall prova detta kanske det blir lite fart på en...:D

  • chre 30 september 2008

    Hej alla mer eller mindre trötta tjejer!
    Han ni någonsin kollat er sköldkörtelfunktion? Eller som man ofta säger ämnesomsättning? Bland kvinnor är detta något utav en folksjukdom i Sverige, det är mycket vanligare än folk tror. Typiska symtom är ju bla att man blir jättetrött och/eller deppig. Detta är inget farligt, man tar en liten pilla en gång om dagen och blir piggare och mår bättre. Man kollar detta med ett enkelt blodprov hos husläkaren. Jag fick diagnosen för ca 1,5 år sen och är mycket piggare och gladare nu! :D

  • chre 3 oktober 2008

    Puff

  • Prima 3 oktober 2008

    Har förhoppningsvis blivit lite klokare på vad min trötthet beror på iallafall... dels stämde PMSen :) men sen finns nog en del av förklarningen i min skola. Ventilationen fungerar inte som den ska, man har huvudvärk o är trött redan vid tio o sen blir det bara värre. Sen har vi massor att göra just nu... tenta nästa vecka...

    Tack för alla bra tips, och peppande!! Skönt på en snedvriden vänster att man tycker det är skönt att inte vara ensam om att må såhär iallafall.... om ni förstår mej rätt :)

    Nu är det iallafall fredag, har inget inbokat i helgen, ska försöka träna skoljobb så mkt som möjligt men även sova en massa. Sen ska jag jobba söndag natt. Nästa vecka är det fullt ös igen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.