Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äter Ni till frukost vardagar/helger?

  • iforma 10 september 2011

    Vad jag äter till frukost varje dag!

    Tänkte ge lite tips då jag mår bättre, och tränar bättre med min nya frukost.


    Jag börjar dagen med: Chlorella i ett glas vatten.
    Sen min super recept Smoothie: Blåbärjuice, lite vatten, maca, acai, lucuma, hampaprotein (Event. Dalblads thre in one), vetegräs och suma (brasiliansk gingseng).
    Kör 30 sec. i mixer.

    Till detta äter jag mussli med youghurt, hampafrön, gojibär, mesquite, bi polen och sojamjölk.

    3 kokta ägg.
    Multivitamin, 3stk omega3, 1stk grön te extrakt.

    Allt från Iforma. En bra start på dagen till en bra hälsa.

    Ha en super dag!!:emo-thumb
    Frank Robert

  • gollen 10 september 2011

    Försöker någon lägga in virus?
    Eller strular det allmänt.
    Kan inte skriva som jag tänkte.

  • littlejohn 10 september 2011

    Startar alltid med ett glas vatten, sedan blir det en kopp kaffe och en ostmacka. :D
    PÅ helgerna är det ingen större skillnad förutom att brödrosten kommer fram på bordet.

    Jag måste säga att jag blir imponerad av alla duktiga frukostmänniskor, önskar att jag kunde bättra mig.

  • gollen 10 september 2011

    Tänk om man kunde använda ögonen lite bättre.
    Det står ju att bildservern ligger nere.
    iformas frukostmeny får mina ögon att rulla runt i skallen.
    Inget jag avundas precis, men det får säkert dej att må toppen.

  • NinniM 10 september 2011

    Jag äter omelett med lök, ost och kantareller när jag har såna, och ost såklart. Vitkålssallad till och kaffe. Gott!

  • loweliv 11 september 2011

    Min frukost består av 33cl cola samt en kokt med bröd (statoil)

  • Erajscha 11 september 2011

    Jobbar jag dag är det en mugg kaffe med mjölk och en skiva osötat fiberrikt bröd med skinka på på väg till jobbet, jobbar jag kväll blir det oftast bara kaffe med mjölk eller te med mjölk till frukost.

    På helgerna äter vi gärna engelsk frukost med äggröra, bacon, ugnsgrillad tomat, ugnsgrillade champinjoner, ravioli/vita bönor och rostat bröd med kaffe, te eller fläderdryck till. Men då äter vi å andra sidan sällan lunch ...

  • maxxess 11 september 2011

    Jag äter frukost 2 ggr för att inte förgås av hunger innan lunch :)

    Vid 06, fil och fruktmusli, ett glas persikosaft med 2 msk psylliumfrön, sedan en proteinshake och så går det alltid ned några morötter. En mugg grönt te på detta.

    Vid 08-09, ett par tre mackor med ost, skinka, alfalfagroddar samt någon frukt efter. Två muggar kaffe på det.

    Vid 10:30 brukar jag längta efter lunch *s*

  • pleta 11 september 2011

    Jag har mina standardfrukostar som jag alternerar mellan. Antingen blir det en portion kruska- och fiberhavregrynsgröt som jag antingen blandar i olika frukter och bär i eller bara äter med kanelsocker, eller så äter jag 3 wasa delikatess med kalkon, leverpastej, mjukost, olika grönsaker ect etc.. eller så äter jag en liten skål med yoghurt och flingor om jag ska träna efter frukost - för det lägger sig inte så tungt och man blir inte så dåsig av det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.