Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad läser du nu?

  • littlejohn 9 augusti 2011

    Städade bokhyllan förra veckan och hittade tyvärr Camilla Läckbergs Sjöjungfrun. Den har jag inte varit sugen på någon gång men nu är den läst. Så där, kunde varit utan. Är less på svenska deckare nu.
    Hittade fler olästa böcker så nu har jag påbörjat Välkommen till himlen av Fannie Flagg, den verkar småmysig än så länge.

  • Bumbis 9 augusti 2011

    För några veckor sedan läste jag "Älskar dig inte" . Kommer inte ihåg vem som skrivit den men det var en snyftbok för dom som gillar det.

  • Pappisen 9 augusti 2011

    Nora Roberts "Förföljd av det förflutna". Bra !

  • TherAnde 9 augusti 2011

    Läser Främlingen av Diana Gabaldon. Första boken i en serie på x antal böcker. Har inte hunnit så långt i den ( ca 100 sidor) , men tycker att den är helt ok så här långt. Boken jag läste innan var Niceville av Kathryn Stockett, den rekommenderar jag varmt. Skynda läs den innan den kommer på bio i oktober. :)

  • MarshmallowsFluff 9 augusti 2011

    Har ingen bok som jag läser just nu, men kan rekommendera två böcker som jag tycker är suveräna !

    1. I det tysta
    Skriven av Vicky Jaggers

    2. När ingen annan ser
    Skriven av Duncan Fairhurst

  • TTJ 9 augusti 2011

    " Om jag kunde drömma" Av Stephenie Meyer. Det är första boken i "Twilight-serien". Läser serien nu för andra gången. Sjukt bra!!!!

  • liwivi 9 augusti 2011

    jag är ingen bokmal precsi men köpte amelia och fick med en pocket "men vi knullar ju inte ändå" rolig och lättläst! skriven av hon den blonda humor tjejen vars man heter Nanok :)

  • amoz 9 augusti 2011

    Skrivet av Misty09 den 9 aug 2011

    Jag har också en bok till liggandes på nattduksbordet, ironiskt nog Victoria Beckhams favoritbok som hon döpt dottern efter........Harper Lees Dödsynden. Den är såååååå tråkig så jag kommer aldrig igenom den.

    Hur gör ni? Läser ni alltid färdigt en bok eller struntar ni i det?




    Jag läser alltid ut de böcker jag börjat på med bara ett enda undantag. Det är Isaac Singers bok Jacobys hus, den bara orkade jag inte fullfölja.
    Jag kollar heller aldrig slutet på en bok innan jag kommer dit, det vet jag de som gör.

  • Stintan 9 augusti 2011

    Jag läser just nu självbiografin om Natascha, hon som blev kidnappad och fick leva i en mörk källare i 8 år innan hon äntligen fick chansen att rymma. Boken är gripande och berör en mycket.

  • frucaos 10 augusti 2011

    Lyssnar på "Gjenferd" - senaste av Jo Nesbø, och läser Blue shoes and happiness av A McCall Smith (Damernas detektivbyrå). Går bra att läsa parallellt när det är så pass olika böcker!

    Har inte gett upp många böcker, men visst händer det. Försökte lyssna på första i Arn-serien, men uppläsaren var så ohyggligt tråkig att jag inte stod ut!

  • lece 10 augusti 2011

    Har precis läst ut boken: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, av Jonas Jonasson, en mycket underhållande och roligt skriven bok.

    Har startat upp en ny bok som heter: Fånge i Teheran av Marina Nemat. Bygger på hennes eget liv, en flykt undan döden. Mycket fängslande berättelse.

  • Nhg9 10 augusti 2011

    Skrivet av amoz den 9 aug 2011

    Skrivet av Misty09 den 9 aug 2011
    Jag har också en bok till liggandes på nattduksbordet, ironiskt nog Victoria Beckhams favoritbok som hon döpt dottern efter........Harper Lees Dödsynden. Den är såååååå tråkig så jag kommer aldrig igenom den.

    Hur gör ni? Läser ni alltid färdigt en bok eller struntar ni i det?

    Jag läser alltid ut de böcker jag börjat på med bara ett enda undantag. Det är Isaac Singers bok Jacobys hus, den bara orkade jag inte fullfölja.
    Jag kollar heller aldrig slutet på en bok innan jag kommer dit, det vet jag de som gör.


    Jag försökte mig på "hundra år av ensamhet" men har aldrig avslutat den.....
    Läser nu Roslund & Hellströms box 21, tar dem dock i "fel" ordning men det fungerar det med :)

  • bigganv 10 augusti 2011

    Läser alltid minst 100 sidor i en bok, innan jag bestämmer mig för att fortsätta/sluta....

    Just nu läser jag Christina Herrströms "Den hungriga prinsessan".

    Har läst 85 sidor hittills, vet inte riktigt om den är bra, men, minst 15 sidor till innan beslutet tas!

  • littlejohn 10 augusti 2011

    Skrivet av TherAnde den 9 aug 2011

    Läser Främlingen av Diana Gabaldon. Första boken i en serie på x antal böcker. Har inte hunnit så långt i den ( ca 100 sidor) , men tycker att den är helt ok så här långt. Boken jag läste innan var Niceville av Kathryn Stockett, den rekommenderar jag varmt. Skynda läs den innan den kommer på bio i oktober. :)


    Lyckliga du som har alla bra böcker framför dig! Serien var helt suverän och vad jag kan förstå är det inte slut än.

  • Lenkan 10 augusti 2011

    Jag brukar läsa ur alla böcker, men det finns ett par stycken som jag verkligen inte har orkat läsa klart.
    Just nu läser jag Stephen Kings "Duma Key". Verkar riktigt intressant!

  • UllaC 10 augusti 2011

    Just nu läser jag Folket på Innhaug, skriven av Anne Karin Elstad. Det är en kärleksroman och en släktsaga, 4 böcker i samma bok, 925 sidor. Boken är helt underbar att läsa och jag rekommenderar den till 100%.

  • siggepigge 10 augusti 2011

    Jag är en riktigt bokslukare. Har alltid en bok på gång.
    Jag har precis läst ut "Fortfarande Alice" Lisa Genova som är mycket bra, handlar om Alice som får diagnosen alzheimer.
    Efter den läste jag "Sarahs nyckel" som Tatiana de Rosnay har skrivit. Mycket bra bok som handlar om den hemska som hände judarna i frankrike 1942.
    Det här två böcker som är väldigt bra. Läs dem!
    Ska nu precis börja på en bok som John Ajvide Lindqvist har skrivit som heter Lilla stjärna.(Y)

  • ms8 10 augusti 2011

    Jag lyssnar mest på ljudböcker på jobbet.Just nu plöjer jag igenom Marie Junstedts böcker.Så bra.Älskar böcker o massor av författare.Det är avkopplande o tiden går väldigt fort på jobbet med en bok i öronen.

  • jebong 10 augusti 2011

    Läser just nu Spill av Sigrid Combuchen. Skiftar mellan att gilla mycket och bitvis inte vara så förtjust.

    Vad gäller att läsa slut böcker jag inte gillar är min inställning att världen är full av god och spännande litteratur, och jag har inte en chans att läsa allt läsvärt - så varför då läsa det som för mig inte är läsvärt. Har alltså inga problem att inte läsa färdigt det jag inte gillar - min tid är för värdefull! Men jag ger inte upp innan femtio sidor åtminstone, vill ju ge boken en chans.

  • amoz 10 augusti 2011

    Skrivet av UllaC den 10 aug 2011

    Just nu läser jag Folket på Innhaug, skriven av Anne Karin Elstad. Det är en kärleksroman och en släktsaga, 4 böcker i samma bok, 925 sidor. Boken är helt underbar att läsa och jag rekommenderar den till 100%.



    Då har du en härlig läsning framför dig, jag har också läst den. Kan även rekommendera hennes andra serie som börjar med Till dess morgonvinden blåser och sedan är det ytterligare 3 eller 4 böcker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.