Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad läser du nu?

  • amoz 10 augusti 2011

    Skrivet av jebong den 10 aug 2011

    Läser just nu Spill av Sigrid Combuchen. Skiftar mellan att gilla mycket och bitvis inte vara så förtjust.

    Vad gäller att läsa slut böcker jag inte gillar är min inställning att världen är full av god och spännande litteratur, och jag har inte en chans att läsa allt läsvärt - så varför då läsa det som för mig inte är läsvärt. Har alltså inga problem att inte läsa färdigt det jag inte gillar - min tid är för värdefull! Men jag ger inte upp innan femtio sidor åtminstone, vill ju ge boken en chans.


    Du har väl helt klart en poäng i det du säger att man givetvis inte behöver lägga tid på något ointressant. Det jag tänker är mer att många ger upp för tidigt i boken, för vi vet ju alla som läser mycket, att det ibland tar en bit in innan det känns ok.

  • Gul13 11 augusti 2011

    Skrivet av danniella den 9 aug 2011

    Skrivet av Gul13 den 8 aug 2011

    På en annan aktiv sida så finns det en tråd med detta namnet och som innehåller mycket tips om bra böcker.
    Jag tänkte att vi kanske kunde ha en liknande tråd här då det kanske är många på MK som inte finns på den sidan. Jag har alltid en bok på g.

    Jag börjar med gott föredöme: Just nu läser jag Kristina Ohlssons Änglavakter.
    Jag gillar hennes tidigare böcker så jag tror inte jag blir besviken på denna.


    Är det min tråd du menar? Vad har du på ditt nattygsbord!


    Nej den är på familjeliv och heter som denna tråden.
    Var finns din tråd?

  • frutommy 11 augusti 2011

    Läser Virvelvind av James Clavell
    Handlar om Iran
    Hittade den i ett antikvariat för en 10:-
    Blossa
    {waving}

  • kranglin 11 augusti 2011

    Den döende detektiven av Leif GW Persson.

    Finns som talbok också. Jag rekommenderar denna bok. Den är jätte bra.

  • miabok 14 augusti 2011

    Just nu har jag läst färdigt den första delen om familjen på la Stella i Östersund. Den heter Smultron och svek. Nu har jag lånat hem nästa: Vinbär och vemod.

  • littlejohn 16 augusti 2011

    Har just börjat läsa Jan Mårtenssons Spionen. Är man lite intresserad av historia så är hans böcker helt klart läsvärda. 8-|

  • Hilmer54 16 augusti 2011

    Skrivet av siggepigge den 10 aug 2011

    Jag är en riktigt bokslukare. Har alltid en bok på gång.
    Jag har precis läst ut "Fortfarande Alice" Lisa Genova som är mycket bra, handlar om Alice som får diagnosen alzheimer.
    Efter den läste jag "Sarahs nyckel" som Tatiana de Rosnay har skrivit. Mycket bra bok som handlar om den hemska som hände judarna i frankrike 1942.
    Det här två böcker som är väldigt bra. Läs dem!
    Ska nu precis börja på en bok som John Ajvide Lindqvist har skrivit som heter Lilla stjärna.(Y)


    Kan verkligen rekommendera Bumerang av samma författare som skrivit Sarahs nyckel.
    Jag gillar hennes sätt att skriv på.Den handlar om två syskon.....

  • Ebbiz 16 augusti 2011

    Jag läser just nu Harry Potter och fången från azkaban. Den är Superbra!

  • Bettan1969 16 augusti 2011

    Just nu läser jag Hinsehäxan av Lillemor Östlin(Y)

  • lena01 16 augusti 2011

    Har precis börjat läsa Kråkflickan av Eriksson, Axlander,Sundquist

  • boz1965 16 augusti 2011

    Just nu är jag så tråkig att jag håller på med en bok som heter "Autodesk Revit Architecture 2011 - Official Training Guide" och leker lite med programmet samtidigt på datorn.

    Ganska kul, trots att ämnet kan verka knastertorrt. (Y)

  • boz1965 16 augusti 2011

    Skrivet av amoz den 10 aug 2011

    ...Det jag tänker är mer att många ger upp för tidigt i boken, för vi vet ju alla som läser mycket, att det ibland tar en bit in innan det känns ok.


    Jag läser en hel del precis som du, både skönlitteratur och fakta-/facklitteratur. Det är egentligen bara en bok som jag gav upp hoppet om och det är "Nionde Grottan" av Auel. Orkade knappt ens igenom andra kapitlet. Det hände absolut _ingenting_ i nåt av kapitlen. Bläddrade lite i resten av boken också utan att hitta nåt som kunde fånga mitt intresse. Just då kändes det som om telefonkatalogen hade varit intressantare. Nu står boken där i hyllan sedan några år tillbaka och samlar damm.

  • AnnieValt 17 augusti 2011

    Jag läser just nu "Tigerkvinnan" av Katerina Janouch. Den fjärde delen i serien om barnmorskan Cecilia Lund. Blev väldigt förtjust i den första, sedan har det väl dalat lite bok för bok kan man säga. Jag hoppas på stark återhämtning med denna. :)

  • Gul13 17 augusti 2011

    Nu har jag börjat med Håkan Östlundhs först bok "Släke".
    Bådar gott hittills.

    På tal om att avlsuta böcker så ja ... hur trist boken än är så tror jag nog att jag avslutar 98 % av alla böcker jag börjar på. Åtminstone förr eller senare. För jag kan visst låna om boken och börja igen efter ett år eller nåt.

  • sofiemn86 17 augusti 2011

    Hush, hush 2 av Becca Fitzpatrick :)

  • systeryster 17 augusti 2011

    Försöker att alltid läsa ut en bok och ge den en chans.Värst att ta sig igenom var nog Gulagarkepelagen av Soltjenitsyn, delen om arbetslägren.Den bestod av ca 300 fotnötter som splittrade läsupplevelsen för mig.Tog mig igenom den på ren envishet men kommer aldrig att göra om något liknande.

    Har en ytterst lättläst bok på nattduksbordet nu, Rosa Elefanter av Karin Brunk Holmqvist.Hon beskriver som alltid väldigt väl svenska miljöer och nära relationer med kanske något udda människor som huvudpersoner.Vet ännu inte om den här boken är lika bra som hennes två första "Potensgivarna" och "Rapsbaggarna" men hoppas det.

  • callemero 17 augusti 2011

    Läser just nu den sista boken i serien om "Grottbjörnens folk", De målade grottornas land av Jean M Auel. Läste första delen när den kom ut och har hela tiden fascinerats av historien.
    Klart läsvärd.(Y)

  • Starborg 17 augusti 2011

    Jag har precis börjat med "Helgonet " av Carin Gerhardsen. Jag hoppas den är lika bra som de föregående i Hammarbyserien. :)

  • miabok 22 augusti 2011

    Läser Mons Kallenbäcks senaste, Den femte årstiden. Spännande och lite otäck.

  • Wombat04 22 augusti 2011

    Jag framhärdar i min djupa virvel av historia och läser just nu två böcker parallellt, "Arvet efter Gustav Vasa" av Lars-Olof Larsson och "Vikingaliv" av Dick Harrison och Kristina Svensson. Båda ytterst fascinerande. För er som orkar läsa ren historia har Lars-Olof Larsson också skrivit "Kalmarunionens tid" och en bok om själve Gustav Vasa, som "Arvet" är en fortsättning på. Jag kan gå på i all evighet men sparar lite till en annan gång! {time-out}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.