Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad skulle du välja för maträtt om det vore den sista i livet?

  • amoz 10 juni 2010

    Efter lång diskussion med mig själv har jag bestämt mig för denna rätt.

    Mors rålåpor (raggmunkar).

  • safir74 10 juni 2010

    Hmm svårt..finns ju så mkt gott. Plankstek tror jag att jag skulle välja {drool}

  • idea_ 11 juni 2010

    En enda tanke svävar i mitt huvud när jag läste din kommentar om sista måltid. Även om det finns mycket gott i dena värld, min sista måltid skulle jag vilja äta nyrökt abborre (som den farfar rökte där i hagen ett stenkast från havet {bashful}) med kokt färskpotatis, creme fraich blandat med dill, citron, salt och peppar. lite fräch sallad och något gott och kallt till. Undras vad den gammle gjorde med abborren för att få den så ljuvligt god, för ingen annan rökt abborre jag har provat har smakat lika gott. Må han vila i frid den tysta allkonstnären.

  • jimboz 11 juni 2010

    Min sista måltid ! Jo ...Jag skulle vilja ha en naken kvinna och äta Sushi på henne ......

  • boz1965 11 juni 2010

    Min egen hemlagade kålpudding såklart! :)

  • Wildthing 11 juni 2010

    Snabbmat verkar vara det vanligaste valet: http://deadmaneating.blogspot.com/
    Information som när man tar ett steg tillbaka och tänker efter ligger lite för nära för att det ska kännas bra.

  • Lenkan 11 juni 2010

    Jag skulle nog vilja ha en köttbuffé...tjocka honungsmarinerade revbensspjäll, grillat sidfläsk, tjocka skivor blodig pepparbiff, smakrik rostbiff, grillade kotletter....och en massa massa grönsaker till!! {eat}

  • celice 11 juni 2010

    Jag skulle välja knaperstekt fläsk med bruna bönor och stekt lök mmmmmmmm {embarrassed}
    vad gott det är

  • littlejohn 11 juni 2010

    Hemlagade kåldolmar med lingonsylt.:DD

  • Countrygirl 12 juni 2010

    Min egna pasta Bolognese eller en riktigt fin helstekt Ydrekötts oxfilé med god potatis, sås och ett fantastiskt gott rött vin till.

  • MatAnders 12 juni 2010

    Jättesvårt men om jag fick välja just i dag så helgrillat spädlamm med en god sallad till

  • Marre73 12 juni 2010

    Skulle nog välja en smakrik och god smörgåstårta jag, gjorde smörgåstårta till skolavslutningen men den blev inget vidare tyckte jag. Tog skinkost istället för en skinkröra som jag brukar göra. Fy vad smaklös den blev, som tur var var det bara jag som tyckte det{starving}

  • chrisq 13 juni 2010

    :DDoj det här var svårt men tror jag skulle välja en kalvfile eller hälleflundra

  • vinterljus 13 juni 2010

    Har lite beslutsångest :s
    men tror det skulle bli
    en riktig Sjötunga Walewska som bara smälter i munnen...

  • kari58 13 juni 2010

    Hemlagade kåldolmar potatis o en härlig sås:)

  • Qari 13 juni 2010

    Inte så lätt att välja... men det måste nog bli pappas köttfärssås med nykokt spagetti! (L)

  • el_in123 14 juni 2010

    Skaldjursfrossa! <_<

  • martina63 14 juni 2010

    Nygrillade mini sardinder, med vinäger, salt, sallad och ett glas lokalt rosé intaget direkt på kajen i Biarritz {eat} eller vinkokta musslor med pommes frites som i Belgien, med ett gott kloster öl{eat}

  • Bumbis 14 juni 2010

    En perfekt grillad köttbit med en god sallad till.

  • The_mama97mia 14 juni 2010

    Min röst faller på grillat, en god bit entrecote eller fläskkarré faktiskt, marinerad och glazead, med bakpotatis från grillen och sedvanliga tillbehör.... Grillat är ju det man längtar mest efter när kung Bore snöar oss inne.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.