Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad skulle du välja för maträtt om det vore den sista i livet?

  • emaxen 14 juni 2010

    {eat}
    Kåldolmar är det jag skulle välja om jag fick det som sista måltiden, finns inget godare, speciellt om min mamma lagat dem:DD

  • cawn 14 juni 2010

    Kan man få slå till med en hel meny?Då blir det Buhres Fisksoppa till förrätt.Till huvudrätt Jamie Olivers kyckling(Kryddsmör med scharlottenlök,timjan,pancetta,citronrasp lagt mellan skinnet och bröstköttet,citronerna inne i kycklingen stekt i ugnen) och som avslutning en riktigt smaskig creme brulee med knaprigt sockertäcke.Då kan man sätta tofflerna lycklig!

  • Lena 14 juni 2010

    Ja detta var svårt men men det blir hemlagade kåldolmar, sås och ny kokt potatis med en klick lingonsylt, och till efterrätt vilja ha kladdkaka och grädde

  • jimboz 14 juni 2010

    En Tournedos med ÄKTA bearnaisesås sedan vill jag ha sparris och en ugnsgrillad bifftomat...Till efterätt så vill jag ha glass med bär.

    Det blev 2 inlägg men jag har många "sista måltider"

    Sedan är jag redo för galgen :)

  • amoz 15 juni 2010

    Skrivet av jimboz den 14 jun 2010

    En Tournedos med ÄKTA bearnaisesås sedan vill jag ha sparris och en ugnsgrillad bifftomat...Till efterätt så vill jag ha glass med bär.

    Det blev 2 inlägg men jag har många "sista måltider"

    Sedan är jag redo för galgen :)


    Oj då! Tror du att du får två chanser i samma liv???\o.

  • jimboz 15 juni 2010

    Hehe ! Man kan väl få en 2:a och 3:e chans....

  • amoz 15 juni 2010

    Ja man säger ju förvisso att hoppet är det sista som överge en.....så kanske du är en av de utvalda!!!!:DD

  • Molgan 15 juni 2010

    Jag väljer nog lövbiff, pommes, vitlökssmör. Men då ska det vara hemlagad mat och inte på någon restaurang.

  • si1ver 17 juni 2010

    Kyckling plankstek med mangocheney sås

  • Amika 17 juni 2010

    Skrivet av jimboz den 15 jun 2010

    Hehe ! Man kan väl få en 2:a och 3:e chans....


    Jag tror Jimboz är som en katt, du har 9 liv helt enkelt! :DD

    Men jag känner mig ju lite förnärmad över att du inte skrivit att du vill ha chokladkolakakan! ;) *skrattar* {snicker}

  • Amika 17 juni 2010

    Jag skulle vilja ha min systers smörgåstårta, koldolmar utan något till och sen chokladkolakaka till efterrätt. {drool}

  • Eery 17 juni 2010

    mammas potatisgratäng, "min" whiskeysås och en god sallad
    kanske en vällagad köttbit till... sen skulle jag vara nöjd{highfive}

  • Roggan 17 juni 2010

    Pitepalt så klart!

  • mrboy 28 juli 2010

    NU väcker jag upp en gammal tråd, men jag är ny i MK så den är inte gamal för mig:)

    det enkla svaret:
    Det beror på vad den näst sista måltiden var och vad som erbjuds att dricka!

    det svårare svaret:
    7 rätter, vilka? beror på säsong.

  • Majainorr 28 juli 2010

    Hmmm. Det blev nog en min egna potatisgratäng, en grillad bit kött och riktig beasås!

  • smarrig 29 juli 2010

    Pappas rökta lax med potatismos och dill. Till efterrätt en nygräddad blåbärspaj med vaniljsås.(Y)

  • anluk 29 juli 2010



    Det bästa jag vet!!!!

  • mafia 29 juli 2010

    Jag skulle vilja ha knaperstekt fläsk med löksås, men om det vore mitt i högsommaren så skulle jag nog välja kokt torsk med äggsås istället.

  • Marre73 4 augusti 2010

    För tillfället grillad halloumi tillsammans med grillad kycklingfilè och grönsaker mums(Y)

  • boz1965 5 augusti 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 12 jun 2010

    ...en skinkröra som jag brukar göra...


    Har du nåt recept på den, eller det är hemligt? :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.