Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad tycker du om inälvsmat

  • celice 19 januari 2008

    Tyvärr har aldrig tyckt att det har varit gott, det enda som jag gillar är blodpudding.(H)

  • Amika 19 januari 2008

    Leverpastej äter jag. Men det vet jag inte om man kan kalla för inälvsmat... Hur mycket lever kan det vara i? Det smakar ju inte lever... :)
    Annars är jag inget fan av inälvsmat. Det får vara för mig. :)

  • Smulpajen 19 januari 2008

    När jag var barn på 60-talet fick man både lever och blodpudding både hemma och i skolan. Inget konstigt med det tyckte man då. Idag äter jag ingen inälvsmat annat än leverpastej några gånger om året. Det enda som är gott med levergryta är såsen. Så det får vara med organmaten för mig. Känns mest motbjudande.

  • tantdrake 19 januari 2008

    (Y) Renblodets blodpalt...blodplättar...blodpudding....riven kokt renlever som hör till renkoket....leverbiff...stekt skivad lever med skysås....hemgjord pölsa (Y)

  • delikat 20 januari 2008

    Jag tillreder aldrig inälvsmat hemma. Men serveras leverbiff eller leverkalops tackar jag inte nej. Det är ganska gott faktiskt. Hjärta, njurar m.m. har jag inget behov av att smaka ens. Sånt äcklar mig!

  • Lena 20 januari 2008

    Leverstuvnig,blodpankaka,blodpudding,rökt älghjärta,kokt tunga, (men inte njure):p

  • 22 februari 2008

    Jag skulle vilja ha fakta om inälvs mat exempel: hur är kvaliten på köttet? hur är klassificeringen? hur är det med krav märkning? och hur är köttets uppbyggnad?

  • Dammtussen 23 februari 2008

    Leverstuvning med bacon och svamp(Y)

  • Ekorrungen 23 februari 2008

    Lever(L), men det blir tyvärr inte så ofta

  • camillaf14 23 februari 2008

    Mammas underbara levergryta med kokt potatis.... mums!
    Och här hemma äter vi även mycket leverpastej och jag och maken äter gärna pölsa, men jag vet inte om det räknas som inälvsmat.
    Annars så är det nog en matkonst som inte många har idag, att tillaga inälvsmat.
    Dessutom har det försvunnit från skolorna så barnen har inte den inkörsporten heller till att prova "ny" mat. Åtminstonde på våra barns skola tycker jag att matsedel är väldigt enformig.
    Upplever att det var mer nyanserat när jag var barn, åtminstonde var det mer husmanskost, t ex slottstek, äggstanning, grytor och kalops.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.