Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vårkänslor yeayh

  • Cassiopeya 6 februari 2011

    Nu ni, nu ligger snön glest och kvällen dröjer lite längre för varje dag :D Snart är det vår!!! Jippi (L):DD

  • irrevirre 6 februari 2011

    Jag längtar efter att tulpanlökarna skall gro(H)

  • lena4 6 februari 2011

    Härligt.
    Vi satt i solen och grillade korv med pinnbröd idag.

  • Bumbis 6 februari 2011

    Jag tog en promenad i fåkelkvittret och gick förbi en kompis. Blev bjuden på ett glas vin, blir gärna fler söndagspromenader:D

  • Cassiopeya 6 februari 2011

    Skrivet av lena4 den 6 feb 2011

    Härligt.
    Vi satt i solen och grillade korv med pinnbröd idag.


    (Y)Hade jag också velat göra, men får spara det till nästa helg eller så :D

  • Cassiopeya 6 februari 2011

    Skrivet av Bumbis den 6 feb 2011

    Jag tog en promenad i fåkelkvittret och gick förbi en kompis. Blev bjuden på ett glas vin, blir gärna fler söndagspromenader:D


    Fy vad härligt det låter!!! (L)

  • Amika 6 februari 2011

    Jag har fyllt mina vaser med tulpaner... Köpte 6 buketter och satte lite runt om i huset... Så UNDERBART!!! Jag ÄLSKAR tulpaner!!
    Jag kände att jag behövde hjälpa våren lite på traven... För de säger ju: vår ute, vår inne, vår i hjärta, vår i sinne... Och då tänkte jag som så att om jag fixar vår inne, vår i hjärta och i sinne, så kanske det smittar av sig på naturen utanför? :DD

  • Cassiopeya 6 februari 2011

    Skrivet av Amika den 6 feb 2011

    Jag har fyllt mina vaser med tulpaner... Köpte 6 buketter och satte lite runt om i huset... Så UNDERBART!!! Jag ÄLSKAR tulpaner!!
    Jag kände att jag behövde hjälpa våren lite på traven... För de säger ju: vår ute, vår inne, vår i hjärta, vår i sinne... Och då tänkte jag som så att om jag fixar vår inne, vår i hjärta och i sinne, så kanske det smittar av sig på naturen utanför? :DD


    (Y) (L) {highfive}

  • DoctorWho 6 februari 2011

    Rådjuren (4 st) har varit och ätit på de få vårblommor som modigt stuckit upp ur den halvfrusna marken. Ett säkert vårtecken. Men de kommer även på sommaren med sina kid, de är så SÖTA!

  • Cassiopeya 11 februari 2011

    Åh så kom det första bakslaget, snöoväder i hela Sverige...också en del av vårens försiktiga framfart :) Någon som har något vårtecken att rapportera? Eller är det bara snö, snö, snö? ;)

  • Mimgun 11 februari 2011

    Har precis varit ute och skottat snö i nästan två timmar. I går vid samma tid satt jag och tänkte att nu kommer nog vintergäcken snart...

  • WiolaH 11 februari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 11 feb 2011

    Åh så kom det första bakslaget, snöoväder i hela Sverige...också en del av vårens försiktiga framfart :) Någon som har något vårtecken att rapportera? Eller är det bara snö, snö, snö? ;)


    Visst är våren på väg även om det kommer några föströdda snöflingor just nu (i nordvästra skåne). På buskar o träd sväller knopparna o väntar bara på lite sol så slår de snart ut! Snödroppar och krokus är ju redan uppe och påsk- o pingst- liljor tittar oxå upp och hoppas på lite sol och värme så de kan slå ut........:D

  • sikaal 11 februari 2011

    Nja, vårkänslorna får nog vänta ett tag, det är ju trots allt bara mitten av februari! Men dagarna är längre, inte dumt det heller.
    Här har vi hård nordostlig iskall vind, lite frost och snö till och från, brrr {snowman}

  • DoctorWho 5 mars 2011

    Puffar

    Har snart två utslagna scilla (blå vårblomma som har många olika namn) längsmed ena husväggen. Plus katten kommer in med jordiga tassar efter att ha gått i den snöfria rabatten. (Han gillar inte att gå i snön.) Två, för mig, typiska vårtecken.

  • The_mama97mia 5 mars 2011

    Sonen kom in idag o ropade Mamma, mamma! Det har tinat så man ser marken fram till grannen! (Y)

  • Wombat04 5 mars 2011

    Koltrasten sjöng idag och himlen var sådär vårligt rosalila när solen hade gått ned, lite utsuddad och inte så skarp i konturerna ...

  • Cassiopeya 5 mars 2011

    Här har det också varit strålande sol och en fantastisk dag! Underbart med alla fåglar som kvittrar (L) Ser fram emot fler sånna här dagar :D

  • Annlis 5 mars 2011

    Här har det blåst, men med strålande solsken, härligt! Såg att snödropparna har börjat knoppa sig och fåglarna kvittrar så fint. {embarrassed}

  • alindalinda 5 mars 2011

    Jaa! tulpaner, sol, södropp, grusig bar asfalt! låt april bli grönt!

  • Amika 6 mars 2011

    Åh, vad avundsjuk jag blir! :DD Jag vill också ha vår med bara vägar och slippa halka runt så här! :) Det kommer ju hit med, men jag vill ha det nu, nu, nu! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.