Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vårkänslor yeayh

  • summerof69 6 mars 2011

    Idag blir det långpromenad i vårsolen.:) Det är så sköööönt att våren äntligen är på gång.

  • Marksten 6 mars 2011

    Grillade flankstek i går kväll. Fantasriskt gott men också skönt att komma igång med grillningen. Har grillat en gång tidigare i vinter men det var för kallt.

  • Cassiopeya 6 mars 2011

    Åh idag är ju en sån där perfekt dag för korvgrillning i skogen! Får se vad vi kan hinna med ;)

  • chrisq 6 mars 2011

    (L)underbart nu är våren på g har varit ute i trädgården idag o fixat lite men fortfarande kyligt på morgon o kväll men men sol i alla fall

  • Vetebullen 6 mars 2011

    Här har det varit strålande solsken och nästan ingen vind idag. :DD Passade på att klippa äppelträden i det härliga gasset. Men snön ligger kvar, inga blommor här inte....... inte ännu. men mycket fåglar som kvittrar och lovar att våren är på gång (Y) (L) och ekorrar som äter solrosfrön och rådjur. Alla ryms vi i våran trädgård (L) glömde 2 hackspettar också som käkar talg som bara den :)

  • hasselkalvhult 6 mars 2011

    Hunden har fått fästingar redan,så nog e våren på gång,,haha

  • Cilla71a 6 mars 2011

    Tog med hela familjen inklusive morföräldrar på en promenad till vår lilla fågeldamm med kaffe & fikabröd, solen sken & fåglarna kvittrade, var helt underbart (Y)

  • idea_ 7 mars 2011

    Takdropp och ishalka, vad sjutton menar moder natur med att skicka plusgrader till norrland redan, vi brukar inte ha vår förän i april o_O{question}{disapointed}

  • DoctorWho 7 mars 2011

    Idag planterade jag 5 penser i en blommlåda och satte ut den på verandan. Ca 5 plus nu på degen, men troligen kallare i natt. Tur att penser tål några minusgrader (-3-4) nu för tiden. Får kolla termometern innan sängdags som vanligt varje vår. Har också sått coctailtomater idag. Längtar NÄSTAN efter att få rensa ogräs. Nu äntligen känns det som att våren har kommit för att stanna.

  • The_mama97mia 7 mars 2011

    Här har det rasat snö från taken idag så hund o människa har riktigt hoppat högt! Jösses vad det låter!

  • Zeldasmatte 7 mars 2011

    Är det bara jag som hela tiden letar efter "Gilla" knappen när man har läst olika inlägg? :DD

  • Bumbis 7 mars 2011

    Det enda som är kvar nu är dom högarna som var GIGANTISKA förut. En dag till med sol och plusgrader så är det oxå borta, härlig. Fastän jag gillar snö och vi snart ska till fjällen så vill jag inte ha mer här "nere". Snön ska man åka till inte bo i.{silly}

  • chrisq 7 mars 2011

    Skrivet av hasselkalvhult den 6 mar 2011

    Hunden har fått fästingar redan,så nog e våren på gång,,haha
    :DDvill inte göra dig ledsen men vi har hittat hela djäkla vintern hihi

  • sikaal 9 mars 2011

    (ropar) VÅREN, var tog du vägen? ;) Här är full snöstorm! {snowman} Visserligen kring nollan, så det blir väl inte liggande, men ett bakslag är det!! :(

  • Gul13 9 mars 2011

    Vårvädret kom av sig lite men i går morse kom årets första lamm och DET är ett vårtecken som heter duga! {clap}

  • DoctorWho 10 mars 2011

    Jag har gått och nyst i ca 1,5 vecka, sen hörde mamma att hasseln kan börja blomma när som helst. Har hasselbuskar ca 4 meter från huset och de blommar nu såg jag. Dags för allergimedicinen. Ett vårtecken! Tyvärr inte ett jag längtat efter. :'( Måste köpa ögondroppar också för ögonen kliar.

    Redigerat smiley

  • JennyV 10 mars 2011

    Hade lite vårkänslor för några dagar sedan men idag är det full snöstorm, förhoppningsvis blandat med regn så det snabbt blir slask. Dax att ta fram gummistövlarna, fast det kan bli lite halt :s

  • Cassiopeya 10 mars 2011

    Här är det typiskt mars-väder, snöslask och regn blandat. Men också det vittnar ju om att våren är på gång! Ser fram mot nästa solskensdag :DD

  • knyppeltanten 10 mars 2011

    Vår? Det snöar och är halt.

  • DoctorWho 10 mars 2011

    Krokusbladen sticker upp 4-5 cm ur marken. Hoppas att odjuren (rådjuren) inte äter upp dem i natt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.