Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vårkänslor yeayh

  • Cassiopeya 13 mars 2011

    Vilken helg! Fåglarna har kvittrat för fullt, solen har lyst en stund, vi har grejat i trädgården och druckit första koppen kaffe ute! =)

  • littlejohn 13 mars 2011

    Vi har haft väldigt bra väder nästan hela veckan. Vi har fikat och även grillat flera gånger, men som videung säger: än så är det vinter.

    Här ligger snön djup än och det känns avlägset med gröna gräsmattor.Trots det så känns det som vår när fåglarna sjunger och snön pratar och för att inte tala om att dagarna blir längre. (Y)

    Den här årstiden är jag avundsjuk på er som bor söderut, men i sommar då nätterna är ljusa vill jag inte vara någon annanstans. (L)

  • Cassiopeya 14 mars 2011

    Har varit på promenad i solens sken. Härligt med kvittrande fåglar och porlande bäckar! :DD

    Finns det fler vårtecken därute i vårt avlånga land?

  • DoctorWho 17 mars 2011

    3 krokusar blommar i rabatten! Fler är på väg, om rådjuren låter bli att äta upp dem.

  • amoz 17 mars 2011

    Nog sticker vårblommorna upp sina huvuden i rabatten men själv känner jag inte för att sticka ut mitt huvud utanför dörren. Orsaken är vädret förstås, svinkallt, blåst och varning för snö:s

  • DoctorWho 17 mars 2011

    Skrivet av amoz den 17 mar 2011

    Nog sticker vårblommorna upp sina huvuden i rabatten men själv känner jag inte för att sticka ut mitt huvud utanför dörren. Orsaken är vädret förstås, svinkallt, blåst och varning för snö:s


    Samma sak här. {disapointed} Ville fika ute idag, men blåsten höll mig inne.

  • Cassiopeya 17 mars 2011

    Skrivet av Transporter den 17 mar 2011

    Skrivet av amoz den 17 mar 2011

    Nog sticker vårblommorna upp sina huvuden i rabatten men själv känner jag inte för att sticka ut mitt huvud utanför dörren. Orsaken är vädret förstås, svinkallt, blåst och varning för snö:s


    Samma sak här. {disapointed} Ville fika ute idag, men blåsten höll mig inne.


    Typiskt marsväder! Har sett ett gäng krokusar redan i alla fall, det är härligt! Visst är det kallt, men jag har ändå tagit härliga promenader i solens sken :D Gäller att klä sig ordentligt bara ;)

  • lena4 17 mars 2011

    Barnen och jag tittade på skogsmyrorna som vaknat.

  • DoctorWho 18 mars 2011

    Krokusarna blommade fint igår, i dag syns de inte under all blötsnö som kom i natt och på morgonen. Men jag vet att krokusarna blommar under snön, lite tröst i vintervädret.

  • Cassiopeya 19 mars 2011

    Skrivet av Transporter den 18 mar 2011

    Krokusarna blommade fint igår, i dag syns de inte under all blötsnö som kom i natt och på morgonen. Men jag vet att krokusarna blommar under snön, lite tröst i vintervädret.


    :)

  • sikaal 19 mars 2011

    Visserligen blåser det kallt, men det är 17 - 18 grader varmt i solen, (det lär bli mer). Därför har jag hängt ut tvätt för första gången i år!! (H) Det är ett vårtecken för mig!

  • DoctorWho 20 mars 2011

    Pappa pekade på rabatten med krokusar i dag och sa; Titta en fjäril. Jag såg inte först, den var orange- och brunmönstrad och satt på vissna lejongap. Såg sedan att det var TRE fjärilar! Det ger hopp om att våren är här för att stanna.

  • MatAnders 20 mars 2011

    Efter ca 4 timmar i solen denna helg så hettar det på rätt bra i ansiktet och första brännan e på gång
    :D.

  • sikaal 20 mars 2011

    Skrivet av Transporter den 20 mar 2011

    Pappa pekade på rabatten med krokusar i dag och sa; Titta en fjäril. Jag såg inte först, den var orange- och brunmönstrad och satt på vissna lejongap. Såg sedan att det var TRE fjärilar! Det ger hopp om att våren är här för att stanna.


    Så roligt! Var det Vinbärsfuks? Jag gogglade lite och såg att den flyger tidigt på våren.

  • Cassiopeya 20 mars 2011

    Vad härligt att våren är på väg runt om i vårt land! Ryktet säger att det kan bli upp emot 10 grader varmt senare i veckan, härligt! Här har solen lyst idag och det har droppat från taken, vår (H)

  • lena4 20 mars 2011

    Jag såg två nässelfjärilar i solskenet idag.

  • flabban 20 mars 2011

    På torsdagen sopades vinterns sand bort från trottoarerna. Då känner man att det är vår. Fredagmorgon åkte plogbilen, då var det 10-15 cm snö, och då var vårkänslorna borta. Men nu är dom tillbaka. Helgen har varit solig och varm.

  • Josses 20 mars 2011

    Skrivet av Transporter den 17 mar 2011

    3 krokusar blommar i rabatten! Fler är på väg, om rådjuren låter bli att äta upp dem.
    Sådana här gånger så blir man varse om hur avlångt vårt land är! Vi har minst en halv meter snö på marken fortfarande här så några krokusar lär jag inte få se de närmaste månaderna! Det var några plusgrader idag men det är länge kvar innan all denna snö har tinat bort...

  • Buspippi 21 mars 2011

    I fredags var det bakslag.... snön yrde men helgen var fin med sol och fågelkvitter...

  • Engla66 21 mars 2011

    Ett säkert vårtecken här i norra Dalarna är att vägen tinat så pass att det inte längre går att åka spark. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.