Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vem lagar maten....

  • ikah 8 januari 2008

    Vem lagar maten hemma hos er?
    I vårat hus är det jag som alltid står för maten.

  • MammaModesty 8 januari 2008

    jag..... när sambon lagar mat blir det hämt pizza :p

  • Lena 8 januari 2008

    Vi delar på det den som är hemma först fixar maten. På helgerna fixar vi den tillsammans :p

  • Hjotrongull 8 januari 2008

    För det mesta är det jag...men sambon lagar otroligt god mat också(Y)(Y) Han tar bara lite väl lång tid på sig, och det är svårt att inte vara där och fixa och ta över när man är hungrig...

  • Okänd 8 januari 2008

    Det är mest jag,men nog hjälper min sambo till med maten då och då.Och han är en hejare på att diska faktiskt.

  • farmoringer 8 januari 2008

    Till 99% så blir det jag här hemma...

  • Queenie 8 januari 2008

    Det blir jag som lagar maten, ibland är min dotter snäll och lagar mat. Men min sambo sköter diskningen och städningen och jag all matlagning, det tycker jag är en bra deal, hatar att städa.

  • Lilljeppe 8 januari 2008

    Jag gillar Queenies deal, den vill jag ha! Mestadels lagar jag maten men min man är duktig han med. :p

  • Okänd 8 januari 2008

    Mest jag!

  • e_p_a2000 8 januari 2008

    Jag lagar ca 99 % av all mat här hemma. Ibland får jag lite hjälp av grabben

  • anluk 8 januari 2008

    Det är nog fifty fifty. Idag gjorde jag den men lika ofta lagar maken maten.

  • evaldo 8 januari 2008

    Nu sen jag blev pensionär så är det jag som står för maten.
    Dels att jag gillar matlagning och sen att min sambo jobbar och då är det inte mer än rätt att jag står för matlagningen.

  • irrevirre 8 januari 2008

    Alltid jag! Och det är ok för jag tycker det är roligt och min man gör så mycket annat.
    T. ex städar. Det är sällan jag hjälper till med det. Alltid fint här hemma;-)

  • MrsC 9 januari 2008

    Jag lagar maten...
    Det är ju ingen avancerad matlagning i veckorna, det ska gå fort, alla är hungriga.
    Helgen är avkopplande med att testa nya recept på familjen ;-)
    Min man diskar och dammsuger.

  • Jessika 9 januari 2008

    Oftast jag eftersom jag tycker det är kul. Det där med att hjälpas åt i köket är inte riktigt min melodi. Jag är en riktig köksfaschist och gillar inte när någon annan är där och "stökar till det bland min mat" :D. .......

    Sambon är duktig på att laga mat (bara jag släpper in honom i köket) och vissa saker gör jag bara inte eftersom det blir så mycket godare när han gör det. Som brunsås, det är en omöjlighet att få bra för mig men den han gör smakar så där så man skulle kunna äta bara potatis och sås till middag.

  • Svesse60 9 januari 2008

    Till 99% är det jag som lagar maten. Min man plockar alltid bort från bordet och spisen efteråt. Ibland när han "måste" laga mat, blir det oftast pytt i panna eller köttfärssås och spagetti. Variationen är inte så stor! :p

  • Amika 9 januari 2008

    Jag är ju singel så det blir då jag. :) Annars får jag svälta. :D

  • lennali 9 januari 2008

    Singel här också, så om magen ska mättas är det bara att ställa sig vid spisen.

  • Kockis88 13 januari 2008

    Oftast blir det jag som får stå för matlagningen hemma.

  • Hallonpaj 13 januari 2008

    Häär hemma är det min man som lagar den mesta maten(Y)
    Tycker inte det är så roligt och sen så tycker han det är roligt.
    Men när barna kommer hem från skolan så måste jag ju laga till lite så de får något i magen:)
    Sen är det inte alltid jag får vara i köket heller och hjälpa till:'(
    Men jag gör ju det andra då....städar,tvättar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.