Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vett och etikett i trådarna

  • Annras 5 november 2008

    Jättebra att du hittade detta, Bjuranna!(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)
    Precis vad som behövs här! (L)

  • Ingan 6 november 2008

    Ja det är väl bra om det försätter att vara positivt.Det är ju som man som är som persson vill man ha gnäll så skriver man gnäll.:Z

  • redd 6 november 2008

    Bara en liten reflektion, medelåldern på dom som tycker det här var ett bra inlägg är ganska hög.

    Därmed inte sagt att det är ett dåligt inlägg men t.ex. jag själv lärde mig dessa regler den "hårda" vägen för över 15år sedan, på den tiden män var män, administratörens ord var lag och bröt man dessa regler emot administratörens vilja krävdes det mycket för att få komma tillbaka.

  • Annras 6 november 2008

    Redan när du var under 14 år, redd? :o

  • LaJefa 6 november 2008

    (Y)(Y)(Y)(Y)

  • Gillsan 6 november 2008

    (Y):p(L)(Y)

  • Jessika 6 november 2008

    (Y)(Y)(Y) Jättebra inlägg. Tack!:D

  • KramisGumman 6 november 2008

    (H)
    Bra inlägg, man får sig en funderare.

  • Statarfrun 7 november 2008

    Ursäkta en dum fråga. Vilket av inläggen var det som Ni tyckte var bra!

  • Gnagett 7 november 2008

    Inga frågor är för dumma. De menar första inlägget i denna tråden.

  • systeryster 17 november 2008

    Puffdags!:)

  • boz1965 17 november 2008

    Jag tycker också att vett och etikett är att föredra.

    Till vett och etikett hör också att INTE posta inlägg med enbart smileys eller som bara säger: "jag håller med". Detta tillför inget som helst till debatten utan gör bara tråden mer svårläst så att man tröttnar långt innan man hunnit läsa klart den.

    Ryggdunkningarna tycker jag att man kan hålla på privat meddelande-nivå.

  • Smulpajen 17 november 2008

    Jag förstår inte problemet här? Dom som tycker sig veta mer om både vett och etikett, kan ni aldrig se något med glimten i ögat? Har ni ingen humor? Käftar ni aldrig i livet? Isf tycker jag livet verkar otroligt tråkigt och intetsägande. Bara för att man uttrycker sig med det skrivna ordet så behöver man väl inte alltid vara så förbaskat korrekt. Här pratar vi ju med varandra genom skärmen och ska inte skriva någon uppsats eller bok.

  • Irene_DA 22 november 2008

    Skrivet av boz1965 den 17 nov 2008

    Jag tycker också att vett och etikett är att föredra.

    Till vett och etikett hör också att INTE posta inlägg med enbart smileys eller som bara säger: "jag håller med". Detta tillför inget som helst till debatten utan gör bara tråden mer svårläst så att man tröttnar långt innan man hunnit läsa klart den.

    Ryggdunkningarna tycker jag att man kan hålla på privat meddelande-nivå.

    Ja, det "börjar" (understatement) onekligen bli lite tråkigt att följa en tråd med en massa korta bifall och om man bara ska hålla med och ser att det redan är "femtielva" "ryggdunkar" registrerade, hm, då är det väl bäst att sitta och hålla med i tysthet.

  • Irene_DA 22 november 2008

    Skrivet av Smulpajen den 17 nov 2008

    ... Här pratar vi ju med varandra genom skärmen och ska inte skriva någon uppsats eller bok.


    Om det vore så väl, käfta är väl en sak men om vi bara skriver bifall eller är okänsliga och dumma .. ??? Det är roligare att läsa om det är lite substans .. tycker jag.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.