Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vi är dåliga på att betygsätta recept

  • Fladie 8 oktober 2008

    (N)
    Jag tittade just på kärleksmums. Det är sparat 244 gånger men endast betygsatt 2!!! gånger. Är det bara jag som tycker det är bra om det är många som kommenterar och betygsätter recept.

  • popik 8 oktober 2008

    Håller med dig, det är roligt att få kommentarer och betyg för att se vad andra tycker.

  • NewDown 8 oktober 2008

    Jag håller med dig, jag försökar att betygsätta de recept som jag har provat.
    Jag har dock sparat o sparat fler recept än jag har provat, men nu har änteligen sonen pluppat ut (idag 17 dagar gammal)(L)så nu når jag fram till diskbänken igen och kan börja prov baka/laga alla recept jag har sparat.
    Och jag kommer att betygsätta.

  • Bappi 8 oktober 2008

    Grattid till NewDown och hennes utploppade son :D

    Jag försöker att betygsätta allt jag provar och hoppas att alla andra gör det också!

    Lite fundersam blir man ibland över t.ex Kärleksmums som är nedsparat så många gånger och endast några få kommentarer. Undras hur det går ihop för nästan alla säger att dom är så duktiga på att testa och pröva men var försvann alla kommentarerna?

    Egentligen skulle det vara mera rättvisst att recepten som har många kommentarer skulle få stoltsera istället eller hur?

  • Bappi 8 oktober 2008

    Ser just att det är totalt 7 st kommentarer till Kärleksmums och inte 2 som Fladie har skrivit:)

  • Bappi 8 oktober 2008

    Skrivet av bappi den 8 okt 2008

    Ser just att det är totalt 7 st kommentarer till Kärleksmums och inte 2 som Fladie har skrivit:)


    Förlåt, det var nog inte kommentarer som fladie syftade på utan totala betyg till långpannekakan.:D

  • zonale 8 oktober 2008

    Jag tillhör också dem som tycker att kommentaren är viktigare än alla stjärnor. Jag har en "tung" kokbok och sparar mer än jag hinner testa men det jag testat kommenterar jag alltid. Undrar över en sak................. Hur kan en del recept då och då ha stjärnor innan det ens har hunnit bli godkänt?? Inte är det väl så att man betygsätter sitt eget recept med stjärnor för i så fall har jag missuppfattat det hela. Jag betygsätter aldrig mina egna recept.

  • Bappi 8 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 8 okt 2008

    Jag tillhör också dem som tycker att kommentaren är viktigare än alla stjärnor. Jag har en "tung" kokbok och sparar mer än jag hinner testa men det jag testat kommenterar jag alltid. Undrar över en sak................. Hur kan en del recept då och då ha stjärnor innan det ens har hunnit bli godkänt?? Inte är det väl så att man betygsätter sitt eget recept med stjärnor för i så fall har jag missuppfattat det hela. Jag betygsätter aldrig mina egna recept.


    Det skylls hela tiden på tekniken, men ...

  • Queenie 8 oktober 2008

    Själv har jag hur många recept som helst i min kokbok som jag inte testat ännu. När jag gör ett recept härifrån går jag alltid in och betygsätter, men det kan kanske ta över ett år från det att jag sparat receptet. Oavsett om jag ger bra eller dåligt betyg så skriver jag en kommentar och betygsätter. Det kan nog vara så att recepten sparas många gånger, men att bara ett fåtal kanske har testat receptet än?

    Nu var det även ett tag sen jag provade något nytt recept från matklubben, det går i perioder. Inte alltid man kör med nya, ibland blir det gamla favoriter, eller så har man ont om tid efter jobbet och hinner inte ge sig in på nya recept.

  • Suddisen 8 oktober 2008

    Håller med Queenie jag har också sparat en massa recept men som Queenie säger så rinner tiden iväg för att prova alla recept ( jobbar 3-skift heltid med fem barn i huset ) fast de låter goda men jag brukar kommentera de få recept jag provat

  • anluk 8 oktober 2008

    Har också massor av recept sparade som inte är testade ännu. Kan dröja lääääääänge innan jag provar. Men när jag provat betygsätter jag och lämnar alltid en kommentar.

  • grill 8 oktober 2008

    Jag har också sparat jätte många recept. Så fort jag provat ett recept kommentera/betygsätter jag det alltid.
    Jag tycker det är roligt när man ska baka eller laga mat att det stå olika kommentarer tex mera mjöl, mindre grädde, tog svamp i o.s.v

  • Glitterfia 8 oktober 2008

    Grattis till sonen Newdown :D

    Upptäckte idag faktiskt att ett recept jag betygsatt och kommenterat omsorgsfullt för länge sedan inte har någon kommentar alls :o Min kommentar finns inte där :o

    Jag sparar också massor med recept och hinner inte prova allt. Blir dock allt oftare som jag testar något. När och om jag kommer att prova beror nog helt på vad som passar mig i smaken just då.

    Kommenterar och betygsätter alltid när jag provat något, det är ju det som är roligt.
    Fram för fler betyg och kommentarer på våra provade recept (Y)

  • emaxen 8 oktober 2008

    Håller med er, komentarerna är bättre än stjärnorna

  • Okänd 8 oktober 2008

    Jag har också sparat massor av recept,men har inte hunnit testa så många.
    Jag betygsätter alltid ett recept jag har prövat.
    Säger som Glitterfia:
    Fram för fler betyg och kommentarer på våra prövade recept(Y)

  • tina62 8 oktober 2008

    Jag har också sparat massor med recept. Nu håller jag på att spara viktväktarrecept och har provad en del av dem och har också kommenterat dem.

    Då jag nu lagar mat som ska vara "bantarvänlig" så blir det att man använder recepten mera än annars.

  • marwis 8 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 8 okt 2008

    Jag tillhör också dem som tycker att kommentaren är viktigare än alla stjärnor. Jag har en "tung" kokbok och sparar mer än jag hinner testa men det jag testat kommenterar jag alltid. Undrar över en sak................. Hur kan en del recept då och då ha stjärnor innan det ens har hunnit bli godkänt?? Inte är det väl så att man betygsätter sitt eget recept med stjärnor för i så fall har jag missuppfattat det hela. Jag betygsätter aldrig mina egna recept.


    Tror inte det gåt att betygssätta sina egna recept, eller?
    Kommenterar och betygssätter alltid de recept som jag testar, men medger att det finns många fler sparade recept än prövade i min kokbok. Men nån gång.......:p

  • Mikkos40 8 oktober 2008

    Håller med er,men jag har på dem recept som jag provat sätter jag alltid betyg när jag väl testat dem.
    Dem jag hittils provat har jag satt betyg på.
    Bättring.

  • SDMaya 8 oktober 2008

    Givetvis betygsätter och ger receptet stjärnor när jag provat dem, även en och annan bild har jag delat med mig.:p
    Men sina egna recept går väl inte att betygsätta? Finns ju inget att klicka i om man går in på sitt egna recept, så är det för mig i alla fall. Men jag har flera recept som fått stjärnonr men ingen kommentar :( dels kan man ju inte tacka för stjärnorna för man vet ju inte vem som satt dem och man ser det först när man går igenom dem,
    Däremot skriver någon en kommentar får jag ett mail :p :D Blir lika glad för ris eller ros! Kul att få reda på vad andra tycker.

  • pedalen1965 8 oktober 2008

    Har sparat en hel del recept. Försöker komma ihåg att kommentera recepten jag provat.:p
    Efterlyser också kommentarer. Positiva som negativa.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.