Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vi är dåliga på att betygsätta recept

  • zonale 8 oktober 2008

    marvis, jag funderar också på om det går att betygsätta sina egna recept eller inte. Jag vet inte hur det förhåller sig. Att jag överhuvudtaget kom på tanken beror på att jag härom dagen reagerade på att ett antal recept, inlagda av samma medlem, hade full pott med stjärnor i stort sett direkt efter att de skrivits in?!! Ingen kommentar, endast stjärnor.

  • lennali 8 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 8 okt 2008

    marvis, jag funderar också på om det går att betygsätta sina egna recept eller inte. Jag vet inte hur det förhåller sig. Att jag överhuvudtaget kom på tanken beror på att jag härom dagen reagerade på att ett antal recept, inlagda av samma medlem, hade full pott med stjärnor i stort sett direkt efter att de skrivits in?!! Ingen kommentar, endast stjärnor.



    Hej Christa
    Tyvärr stämmer det att man kan betygsätta sina egna recept med "stjärnor". Jag har också reagerat på samma sak som dig, och har varit in och testat lite grann.

    När man går in på sök recept kan man inte sätta stjärnor på egna recept, men däremot kan man göra det inne på sin kokbok.

    Så när ni ser 5 stjärnor på mitt recept "Butterkaka - på mitt sätt" så är det jag själv som har gjort det, när jag testade. Tyvärr kan jag inte makulera, men butterkakan var jäddrans god. :p

    Ska skriva till Lind och fråga om det ska vara så här.
    Lena

  • farmoringer 8 oktober 2008

    Jag både betygsätter och kommenterar allt jag provar. Men som sagt, när man samlar på sig hundratals recept så tar det ett tag innan man provat igenom alla. För hela tiden sparar man på sig ännu mera recept. För det finns ju så många läckra recept här...(Y) Och är det en populär rätt så kanske det inte är så konstigt om det inte finns nån kommentar ännu.

  • zonale 8 oktober 2008

    Tack lennali!! Har funderat på detta och var tveksam till att ställa frågan överhuvudtaget då det är lätt att trampa någon på tårna.................... Tycker inte att det borde vara möjligt att betygsätta sina egna recept, verkar konstigt. Din butterkaka ska jag baka nästa gång jag är ledig och då blir den kommenterad också!!!

  • ca70 9 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 8 okt 2008

    marvis, jag funderar också på om det går att betygsätta sina egna recept eller inte. Jag vet inte hur det förhåller sig. Att jag överhuvudtaget kom på tanken beror på att jag härom dagen reagerade på att ett antal recept, inlagda av samma medlem, hade full pott med stjärnor i stort sett direkt efter att de skrivits in?!! Ingen kommentar, endast stjärnor.


    Jag reagerade också då jag såg detta! Kollade extra noga på just den medlemmens recept och såg samma sak, full pott med stjärnor nästan direkt efter recepten kommit in!! Så ska det väl ändå inte vara?? :@
    Sen kan jag tycka det är himla "klumpigt" att sätta stjärnor på sina egna recept direkt. Jag menar, om den här personen nu ska fuska med systemet, kunde man väntat tills det gått en tid så ser det inte lika misstänkt ut...

  • grill 9 oktober 2008

    Skrivet av lennali den 8 okt 2008

    Skrivet av hubert06 den 8 okt 2008

    marvis, jag funderar också på om det går att betygsätta sina egna recept eller inte. Jag vet inte hur det förhåller sig. Att jag överhuvudtaget kom på tanken beror på att jag härom dagen reagerade på att ett antal recept, inlagda av samma medlem, hade full pott med stjärnor i stort sett direkt efter att de skrivits in?!! Ingen kommentar, endast stjärnor.



    Hej Christa
    Tyvärr stämmer det att man kan betygsätta sina egna recept med "stjärnor". Jag har också reagerat på samma sak som dig, och har varit in och testat lite grann.

    När man går in på sök recept kan man inte sätta stjärnor på egna recept, men däremot kan man göra det inne på sin kokbok.

    Så när ni ser 5 stjärnor på mitt recept "Butterkaka - på mitt sätt" så är det jag själv som har gjort det, när jag testade. Tyvärr kan jag inte makulera, men butterkakan var jäddrans god. :p

    Ska skriva till Lind och fråga om det ska vara så här.
    Lena


    Var in och kollade. Jag kan inte sätta betyg på mina recept. MK måste ha tagit bort denna funktion. BRA(Y)(Y)

  • lennali 9 oktober 2008

    Funktionen att betygsätta eget recept finns kvar när man är inne på kokboken. Skickade ett mail till Lind igår, har fått svar idag, saken ska åtgärdas skriver han.

  • Kicki8 9 oktober 2008

    Skrivet av lennali den 9 okt 2008

    Funktionen att betygsätta eget recept finns kvar när man är inne på kokboken. Skickade ett mail till Lind igår, har fått svar idag, saken ska åtgärdas skriver han.

    Skickade mail ang. detta för några veckor sen till Lind :o

  • segerwitch 9 oktober 2008

    Skrivet av hubert06 den 8 okt 2008

    Jag tillhör också dem som tycker att kommentaren är viktigare än alla stjärnor. Jag har en "tung" kokbok och sparar mer än jag hinner testa men det jag testat kommenterar jag alltid. Undrar över en sak................. Hur kan en del recept då och då ha stjärnor innan det ens har hunnit bli godkänt?? Inte är det väl så att man betygsätter sitt eget recept med stjärnor för i så fall har jag missuppfattat det hela. Jag betygsätter aldrig mina egna recept.


    :DJag kan bara svara för mig själv, Jag är gift med
    Don_Pedro och det han lagar smakar jag naturligtvis först,
    ibland har han verkligen lyckats att få en fullträff!(L)och då kan jag kommentera den, innan den blir godkänt! men att sätta stjärnor till sig själv???och betygsätta dem, trode jag det inte gick???

  • Fladie 9 oktober 2008

    För en tid sedan gjorde jag någon form av sökning. Jag fick upp massor med träffar från en medlem och gick in i hennes recept. Nästan samtliga recept jag orkade titta på hade EN stjärna.
    Det känns lite trist men jag fick den absoluta känslan av att hon måste satt betyg på sina egna recept.

  • anluk 9 oktober 2008

    Tycker inte man skall få betygsätta sina recept själv, visste inte ens att man kunde det(N)(N)
    Däremot fick jag precis ett recept kommenterat och betygsatt, blir så glad!

  • systeryster 9 oktober 2008

    Skrivet av Fladie den 9 okt 2008

    För en tid sedan gjorde jag någon form av sökning. Jag fick upp massor med träffar från en medlem och gick in i hennes recept. Nästan samtliga recept jag orkade titta på hade EN stjärna.
    Det känns lite trist men jag fick den absoluta känslan av att hon måste satt betyg på sina egna recept.

    Så blygsamt i så fall att bara ge sig själv en stjärna.(H)
    Nog är det roligt om någon vill ge en stjärnor men det är väl roligare om det känns välförtjänt.
    Har sett att andra skickar meddelanden och ber att man ska lämna omdömme när man spar ner ett recept. Det är ju ett annat sätt att få många betygsatta recept. Har själv inte så höga ambitioner, men bjuder på det jag kan. :D

  • festmaten 9 oktober 2008

    Jag delar ut stjärnor och kommentarer tilla recept jag praovar, men.... det kommer väl att ta flera år innan jag testat alla. Samlar hela tiden på mig nya, men det är ju meningen med det här.
    Verkligen löjligt att sätta stjärnor på egna recept, jag tycker inte att stjärnorna säger så mycket om det inte finns någon kommentar.
    Funktionen med egna stjärnor verkar vara borttagen, på mina egna recept går det nu att skicka kommentar, men finns inga stjärnor(Y)

  • Lilloo 9 oktober 2008

    De recept som jag hittills har provat har jag betygsatt och kommenterat. Har tom tagit bild och mailat receptinnehavaren om jag får ladda upp det. När mina recept blir kommenterade så skriver jag alltid och tackar. Jag har samlat ihop en riktigt tung kokbok, men NÅN gång ska den vara genomgången också...

  • Smulpajen 9 oktober 2008

    Jag kommenterar och betygsätter alltid recepten jag provat här. Skulle aldrig bara dela ut stjärnor utan att säga att det var jag. Det är ju det som är det roliga, att få en kommentar som man kanske sen kan tacka för.
    Att man kunde ge sig sjäv stjärnor trodde jag sen länge var borttaget efter en tidigare debatt för längesedan:o:o

  • marielotta 10 oktober 2008

    Hej,
    jag har också sparat fler än jag kommenterat. Måste få lust och tid att göra recepten också, men kommenterar när jag lagat något.

    En annan sak som jag inte tycker om är att man kommenterar innnan man provat receptet....vad är det för mening med det?

    Jag är inte intresserad av att det "låter" gott eller att någon ska prova det. Jag vill veta hur resultatet upplevdes.

    Om man vill kommentera annat kan man göra det i respektives gästbok...tycker jag :)

  • Fladie 10 oktober 2008

    Skrivet av systeryster den 9 okt 2008

    Skrivet av Fladie den 9 okt 2008

    För en tid sedan gjorde jag någon form av sökning. Jag fick upp massor med träffar från en medlem och gick in i hennes recept. Nästan samtliga recept jag orkade titta på hade EN stjärna.
    Det känns lite trist men jag fick den absoluta känslan av att hon måste satt betyg på sina egna recept.






    Det blev totalt fel en röst fem stjärmor. Ber om ursäkt.

  • epi 10 oktober 2008

    Skrivet av SDMaya den 8 okt 2008

    Givetvis betygsätter och ger receptet stjärnor när jag provat dem, även en och annan bild har jag delat med mig.:p
    Men sina egna recept går väl inte att betygsätta? Finns ju inget att klicka i om man går in på sitt egna recept, så är det för mig i alla fall. Men jag har flera recept som fått stjärnonr men ingen kommentar :( dels kan man ju inte tacka för stjärnorna för man vet ju inte vem som satt dem och man ser det först när man går igenom dem,
    Däremot skriver någon en kommentar får jag ett mail :p :D Blir lika glad för ris eller ros! Kul att få reda på vad andra tycker.



    Jag är också en sådan som provar och betygsätter. Jätte kul när man får en komentar och när man gett en så ser man ju nästa gång vad man tyckte.(Y)
    Det går att betyg sätta sina egna recept. Om de ligger i din kokbok. Fick en komentar om ett recept i min gästbok hon viste inte hur man gjorde för att lägga in det i recepet. Så jag kopiera vad hon skrivit och la in det.
    Men naturligt vis betyg sätter man ju inte sina egna recept. (N)

  • Nelliesmamma-07 27 oktober 2008

    Skrivet av marwis den 8 okt 2008

    Skrivet av hubert06 den 8 okt 2008

    Jag tillhör också dem som tycker att kommentaren är viktigare än alla stjärnor. Jag har en "tung" kokbok och sparar mer än jag hinner testa men det jag testat kommenterar jag alltid. Undrar över en sak................. Hur kan en del recept då och då ha stjärnor innan det ens har hunnit bli godkänt?? Inte är det väl så att man betygsätter sitt eget recept med stjärnor för i så fall har jag missuppfattat det hela. Jag betygsätter aldrig mina egna recept.


    Tror inte det gåt att betygssätta sina egna recept, eller?
    Kommenterar och betygssätter alltid de recept som jag testar, men medger att det finns många fler sparade recept än prövade i min kokbok. Men nån gång.......:p

  • Nelliesmamma-07 27 oktober 2008

    Skrivet av marwis den 8 okt 2008

    Skrivet av hubert06 den 8 okt 2008

    Jag tillhör också dem som tycker att kommentaren är viktigare än alla stjärnor. Jag har en "tung" kokbok och sparar mer än jag hinner testa men det jag testat kommenterar jag alltid. Undrar över en sak................. Hur kan en del recept då och då ha stjärnor innan det ens har hunnit bli godkänt?? Inte är det väl så att man betygsätter sitt eget recept med stjärnor för i så fall har jag missuppfattat det hela. Jag betygsätter aldrig mina egna recept.


    Tror inte det gåt att betygssätta sina egna recept, eller?
    Kommenterar och betygssätter alltid de recept som jag testar, men medger att det finns många fler sparade recept än prövade i min kokbok. Men nån gång.......:p



    Blev nyfiken när jag läste detta!! Jo, det går att fixa 1-5 stjärnor på sina egna recept!! Inte bra tycker jag heller, det är ju roligare om man får stjärnor av andra medlemmar!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.