Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vi är dåliga på att betygsätta recept

  • Svesse60 27 oktober 2008

    Det låter ju heltokigt att medlemmar sätter betyg på sina egna recept!! Av vilken anledning gör man så, förstår ingenting! Nä jag håller med "Nelliesmamma" om att det måste vara roligare att få stjärnor av andra medlemmar!

  • zonale 27 oktober 2008

    Mycket underligt att det fungerarpå det viset, Nelliesmamma. Jag hoppas och tror att de allra flesta nog inte kommer på tanken att ge sina egna recept stjärnor.............!? Det går tydligen att bli av med både stjärnor och kommentarer, vilket har hänt mig personligen.

  • Queenie 27 oktober 2008

    Skulle aldrig falla mig in att ge stjärnor på mina egna recept. Otroligt att det över huvud taget ska gå.

  • emaxen 27 oktober 2008

    :@Håller med er, jag betygsätter allt jag provbakat/lagat men det är inte många som gör så skärpning:@

  • marjoh1 27 oktober 2008

    Jag har inte varit med så länge och det är inte alltid man provar ett recept med en gång när man sparat det. När det väl är provat så är det klart man ska betygsätta det. Men så är det ju så att alla har ju olika smak och tycken så något jag tycker är gott kanske någon annan inte gillar men det är ju en vägledning i alla fall om man betygsätter receptet.

  • farmoringer 21 februari 2009

    Jag betygsätter och kommenterar alltid när jag provar någons recept. Tycket att det är självklart.
    Märker att många ber om det när man sparat deras recept och det är ju ok.
    Men jag tycker kanske då att man skulle också tacka när man får en kommentar.
    Spelar ju ingen roll om det varit positivt eller negativt. man bör tacka för kommentar i alla fall.
    Speciellt när man ber om att få en kommentar....

    Så tycker jag.....:D

  • wiklund73 21 februari 2009

    Jag kommenterar alltid de recept jag har provat.:) Tycker att det är en självklathet. Fast jag har inte hunnit testa alla recept som jag har sparat än. Men det kommer.

  • bjuranna 21 februari 2009

    Jag fullkomligt älskar att prova nya recept och för tillfället hämtar jag de flesta recepten härifrån MK. Jag provar säkert tre recept i veckan och jag betygsätter och kommenterar alltid! Ofta bifogar jag ett glatt amatörfoto på "anrättningen" också. På det sättet uttrycker jag min tacksamhet över förmånen att få ta del av någons recept.

  • anluk 21 februari 2009

    Jag kommenterar och betygsätter alltid det jag provat. Blir också glad när andra gör det på mina recept, har fått både ris och ros och det tycker jag är positivt att folk säger vad man tycker.

  • lisbethv 21 februari 2009

    Försöker komentera och ge betyg när jag provat ett recept.Fast jag måste erkänna att kokboken börjar likna lådan med recept mycket samlat men en del är inte prova:( När jag letar recept är det bra om det är komentarer får en klarare känsla av hur det kommer att smaka eller hur man gör(Y)
    mer betyg o komentarer vore bra:D

  • lisbethv 21 februari 2009

    Råkade klicka 2ggr:o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.