Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket godkänns?

  • mafia 24 maj 2011

    Jag lade in ett recept"Rabarberdröm" för 10 dagar sedan. Idag blev det inlagt av en annan medlem. Eftersom mitt inte har blivit godkänt än, så undrar jag vilket som blir godkänt?
    Logiskt sett borde det bli mitt, eftersom det kom in först, men är det så.
    Jag tycker också att man kan kolla lite innan man lägger in.

  • The_mama97mia 24 maj 2011

    Skulle tro att det går i kronologisk ordning!
    Dvs först till kvarn!

  • anluk 24 maj 2011

    Det som är inlagt först blir godkänt först, det andra kommer makuleras som dublett

  • pihal 24 maj 2011

    Det stämmer inte riktigt att det andra receptet makuleras som dublett. Jag lade in ett recept på lime och mintdrömmar för ett tag sedan . För någon vecka sedan kom det in ett exakt likadant recept och idag ligger båda två på matklubbens sida. Bägge blev alltså godkända.

  • Cassiopeya 24 maj 2011

    Skrivet av pihal den 24 maj 2011

    Det stämmer inte riktigt att det andra receptet makuleras som dublett. Jag lade in ett recept på lime och mintdrömmar för ett tag sedan . För någon vecka sedan kom det in ett exakt likadant recept och idag ligger båda två på matklubbens sida. Bägge blev alltså godkända.


    Det stämmer inte! Visst, bägge recepten kommer upp om du söker på lime och mintdrömmar, men om du klickar på recepten ser du att ditt är godkänt medan det andra receptet fortfarande väntar på att bli godkänt. Det innebär att det fortfarande kan bli borttaget.

  • The_mama97mia 24 maj 2011

    Kort sagt - alla som lägger in nytt recept - Kolla ordentligt att det inte redan finns!

  • UllaC 25 maj 2011

    Pihal: Det var jag som lade in Lime- och mintdrömmar efter dej. Jag har godkänt ditt recept och samtidigt skrivit till de andra godkännarna att mitt recept skall makuleras.
    Att det blir samma recept som läggs in händer ibland, tack och lov inte ofta.
    Vad jag förstått så blir det dubbletter, i detta fall våra recept, när inte det första har hunnit bli godkänt. Då visar det inte att det finns ett likadant recept inlagt.
    Hoppas jag förklarat för er alla hur det kan bli så!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.