Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

277 sorters kakor

  • knyppeltanten 10 mars 2011

    Jag har just skickat efter Jan Hedhs "277 sorters kakor" och vad besviken jag blev. Det är fina bilder men vilka svåra kakor att baka samt större delen av kakorna innehåller mandel eller nötter och jag är allergisk mot båda delarna.
    Jag trodde det skulle vara en massa roliga lättbakade kakor men tyvärr var det inte det.
    Vad tycker ni andra som har boken, om den?

  • blyerts 10 mars 2011

    jo, jätte fina bilder
    goda recept
    hälften av sakerna kan man inte göra i mitt kök i alla fall
    en tredjedel av ingredienserna kan man inte få tag i här, ingen kan beställa hem dem heller, för de har aldrig hört talas om dem
    Tror de missat sätta ut en varningstext på utsidan att boken riktas i första hand till folk inom yrket.
    har tidigare köpt hans bok om desserter ... var väldigt intressant att läsa om allt han varit med om osv, men desserterna ska man nog inte ge sig på om man inte har ett yrkes kök eller tumme med nån inom yrket som kan plocka fram alla di därade sakerna och ingredienser som kan behövas.

    Ett tips till dig knyppeltanten, är boken " I mormors berså"
    där är alla godingar med, plus en massa andra som du inte visste att du ville baka

  • camillaf14 11 mars 2011

    Håller med er bägge två, blev väldigt besviken trots de fina bilderna. Nivåmässigt var den stundtals högt över mitt huvud trots att jag bakat i snart 30 år som hemmabagare.

    Har däremot köpt boken "Kärleksmums" av Anette Rosvall och Emma Hamberg. Den innehåller massor av gamla favoriter, nya favoriter och även lite efterrätter. Den rekommenderar jag varmt.

  • knyppeltanten 14 mars 2011

    Då är jag inte ensam om att bli besviken, det är tacksamt för jag trodde ju boken skulle vara toppenbra för hemmakök.
    Tack för boktipsen, "I mormors berså" har jag inte hört talas om så den ska jag söka på liksom "Kärleksmums" som jag såg på bokhandeln i dag.

  • Tingeling13 14 mars 2011

    En jättefin bok för "skådebröd"
    Rolig att bläddra i, men när jag läser recepten blir jag avskräckt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.