Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

4 äggulor, recept på mjuk kaka??

  • Tiol 15 december 2009

    Har 4 äggulor, och letar febrilt efter ett recept som jag kan göra. Vill gärna göra en mjuk kaka,för långpanna, eller vanlig. Har 1 helt ägg också, men dessutom dessa 4 gulor.

    Någon som vet ett bra och gott recept?
    mvh Tina

  • amoz 15 december 2009

    Har ett recept på 3 äggulor som är jättegott men tyvärr inte någon mjuk kaka. Det är Äggulemaränger om du vill ha det?

  • redd 15 december 2009

    färsk pasta för 3 personer kan ju vara ett alternativ, och nej det är inte svårt, finns recept på mk.

  • Tiol 16 december 2009

    Tack för er hjälp, men helst en mjuk kaka, men jag får vänta till gu`ben handlat , inte så mycket att göra.
    Återigen tack för er omtanke.
    mvh Tina

  • Tiol 16 december 2009

    Vill bara berätta att jag sökte på nätet på 4 äggulor och mjuk kaka, och hittade Guldkaka, så för dej som vill , sök på det namnet.
    mvh Tina

  • maria_wijk 16 december 2009

    Scrolla ner till baskisk kaka med romkräm, kanske det kan vara något?

    http://www.kakrummet.se/24804324

  • svengelsk 16 december 2009

    Gateau Breton
    400 gr mjöl, 250g smör, 225g socker, 4 äggulor och en vita, 1/4 franskt paket bakpulver gissar 1 tsk.
    Blanda allt väl, lägg i en smord form och pensla med lite äggula (spara alltså lite innan blandar ihop smeten). Grädda 1/2 timme i medelvarm ugn.
    Receptet kommer fr6n ett vykort och jag bakade den för många år sedan. Den blev väldigt god.
    Du kan säkert hitta mer detaljerade recept på nätet.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.