Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äggulor?

  • krtek 16 juli 2010

    En liten Budapestbakelse är på gång. Tänkte prova att ta blåbär istället för mandariner. Men nu har jag tre äggulor i kylen och vad gör man av tre äggulor???

  • Countrygirl 16 juli 2010

    Pasta Carbonara till lunch!

  • boz1965 16 juli 2010

    Majonnäs t.ex.:

    Sås - Majonnäs, grundrecept

    Bara att "trippla" receptet och lägga till 2 krm worcestershiresås så är den här majonnäsen kanongod.

    Försök att hålla samma temperatur på ingredienserna så är risken att den skär sig mindre.

    Skulle den trots det skära sig så börjar man om med en äggula i en rendiskad skål och tillsätter den skurna majonnäsen droppvis under vispning (helst med elvisp) i början.

    När den har börjat tjockna kan man tillsätta den skurna majonnäsen i en fin stråle.

  • maithab 16 juli 2010

    Hemgjord glass, såklart :-)

  • AnneNi 16 juli 2010

    Äggulemaränger. Smakar lite som skånsk spettkaka. Recept finns om du söker på det :-)

  • krtek 16 juli 2010

    Skrivet av AnneNi den 16 jul 2010

    Äggulemaränger. Smakar lite som skånsk spettkaka. Recept finns om du söker på det :-)


    Jag testade detta och det blev hur gott som helst. TACK för tipset!

  • Bryggbagarn 17 juli 2010

    Jag fick 4 äggulor över efter att ha gjort maräng, jag använde mina i äggstanning. Gjorde kycklingpaj med majs och curry med äggstanning. Detta fungerade jätte bra!

  • lillasara 17 juli 2010

    Crème brûlée, hemgjord glass, bearnaise... Jag brukar ha det omvända problemet och har alltid äggvitor i frysen :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.