Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äggvita i massor.. HJÄLP!

  • tulipan 21 maj 2010

    Nu har jag typ en liter med äggvita... hade tänkt göra choklad maränger såna där stora.. meeeen så har det kommit lite äggula i vitan och då lär det inte gå så bra att göra maränger. Har dock aldrig testat.

    Finns det något annat bra lätt recept som jag kan göra istället som fungerar bra även om det är lite äggula i vitan?

  • MatHanna 21 maj 2010

    Har provat att göra maränger själv med lite gula i vitorna och tycker nog att det funkat hyfsat{curl-lip} annars är mitt tips att göra äggvitekakor (typ sockerkaka) den här blev fantastiskt god då jag smaksatte med apelsinskal....mums resultatet blev bättre än väntat måste jag säga!{dance}

    Äggvitekaka

    Lycka till
    MatHanna

  • boz1965 21 maj 2010

    Gammaldags gräddbullar

  • Bumbis 21 maj 2010

    Jag har aldrig lyckats få äggvitan hård/styv när den fått äggula i sig. Men du har ju så mycket och kanske bara lite gula så då kanske det går. Lycka till om du inte redan provat.

  • jimboz 21 maj 2010

    8 äggvitor
    1,25 dl frusen hackade spenat
    1/2 grön eller röd paprika
    1,25 dl svamp i skivor
    oljespray

    Vispa ihop äggvitorna med en gaffel. Tillsätt övriga ingredienser. Spraya olja i en stekpanna och häll i smeten i varm panna. Grädda omeletten tills den stelnat.


    Eller varför inte bara steka rakt av och strimla i en god Nasi Goreng :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.