Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äppelpaj

  • Matlotta 24 september 2010

    Jag fick idag smaka en helt underbar äppelpaj med vaniljkräm i botten på smuldeg och sedan äpplen och smuldeg igen är det någon som har recept på detta?

  • Penne 24 september 2010

    Om den sk vara kall så kanske man bara kan göra så att man gör en vanlig pajdeg i botten och har i äpplen och kör i ugnen, och sedan låter man den svalna och har på vaniljsås, och sedan gör man lite pajdeg i ugnen som man bara smular sönder ovanpå såsen sen. Det kanske blir nåt liknande iaf?

  • mattant41 25 september 2010

    Receptet på pajen finns i Allers nr 38 som kom ut den 16 september, har du fått tag i det eller ska jag skriva av det till dig?? Skicka i så fall gärna ett meddelande till mog så är det säkert att jag ser det.

  • zonale 25 september 2010

    Det låter som ett recept värt att testa... Kanske kan du, Matlotta, dela med dig av det?:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.