Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

aladdin o paradisälskare!!

  • lennali 9 december 2007

    Den röd "aladdin" klart bäst för jag vill ha både mörk o ljus choklad. Två klara favoriter har jag och det är Likörtryffel och Ägglikör dom ryker först av alla, även på det nedersta lagret (jag vet, jag har ingen skam i kroppen som går på det nedersta lagret innan översta är slut). Klar favorit för nåt år sedan var "NOISETTEN" men tyvärr den har försvunnit ur Aladdin asken, den satt man i munnen och lät den sakta smälta, vilken njutning. Två pralinersorter ligger ALLTID kvar till slutet och det är Körsbär och Romrussin, jag rör dom inte, det blir soperna för dessa stackare. :D

  • Partymajsan 9 december 2007

    Hej alla chokladälskare!! Jag är helt ny medlem och sitter och kikar runt lite hur allt funkar. Kan inte låta bli att skriva några rader om choklad. Jag ägde en chokladbutik, som jag sålde i våras. Måste säga att det är väldig skillnad på choklad och choklad. Har ni möjlighet, så prova någon gång, bara för smakens skull...Själv är jag förtjust i mörk choklad, tycker att den ljusa blir väldigt söt...Men visst är choklad gott och nyttigt!!! ( i rätta mängder ):p:p

  • ThereseT 10 december 2007

    Trillingnöten ryker först ! Gillar Aladdinasken bäst, bättre variation med lite mörk choklad med... Romrussin är en nyupptäckt favorit bland de mörka.

  • asao 10 december 2007

    jag får nog säga trillingnöten är min favorit. tänkte ge mig på att göra det själv detta året. verkar inte vara så svårt.:p

  • jca1974 10 december 2007

    Helt klart är Paradisen godast och favoriten är spansk nougat :p :p Äter inte choklad med likör eller annan sprit i så den blir kvar!

  • Svesse60 10 december 2007

    Jag skulle tro att vår familj är som alla andra. Först stoppar vi i oss de praliner vi tycker är allra godast och de vi minst gillar, blir liksom kvar till slutet. Men så helt plötsligt så mumsar vi i oss de sista pralinerna också, då är de helt plötslig ätbara ...för man kastar ju inte bort några, eller hur? :D

  • Hjotrongull 10 december 2007

    Ingen som gillar spansk nougat? Den tycker iallafall jag är den bästa i Paradisasken.....så jag kan nog dela ask med vem som helst:)

  • pehrzonflickan 10 december 2007

    Jag gillar den gula asken bäst. Helt klrt den cripiga som smakar geischa smat fransk nogat. Men helst av allt äter jag nog skumtomtar som legat i frysen ett tag och blivit kalla!

  • mistralwind 10 december 2007

    jag satsar nog också på trillingnöten först, men jag har nåt minne av att de bytt ut en hel del av mina tidigare favvosar och lagt in nya. Det var ju inte direkt i år det hände, men jag har nåt minne av andra chokladisar =)

    en annan godispåse jag tycker blivit sämre med förändringarna är tvist- påsarna (heter de fortfarande så?). Nu är det ju bara några vissa sorter som finns i den, de som alltid finns överallt.. tidigare fanns ju lite specialare i dem, har jag för mig (eller så är det bara barndomsminnen om godis som smakade mycket bättre när man var liten... hahaha). I den påsen är sötlakritsen iaf på topp! (Y)

  • Lilljeppe 10 december 2007

    Paradis vinner över allt. Jag gillar alla lika bra(Y)

  • Lilleluj 16 december 2007

    Paradisasken är bäst, gillar inte likör-godisarna och den jag tar först och helst är den vita i mitten! Vilken tur att den kom! (L)

  • C_Ice 17 december 2007

    Min favvo e ägglikör, råkar knycka alla från asken då ingen annan gillar dem haha :D and i love them!!!!!!!!! blir ett antal sådana uppätna under juletid kan jag säga! =)

  • missmuffin 17 december 2007

    gillar inte mörk choklad, men däremot nötter. alltså blir trillingnöten en favorit även hos mig. även cocos-kolan är en hit! (H)

  • agran 17 december 2007

    Paradis helt klart ... gräddnougaten är godast!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.