Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Annorlunda bakverk

  • sockerkakan1 15 december 2010

    knyppeltanten: intressant, hette cafét möjligtvis "Berget" och var inrett som hos gammelmormor? ;)

  • knyppeltanten 16 december 2010

    Skrivet av sockerkakan1 den 15 dec 2010

    knyppeltanten: intressant, hette cafét möjligtvis "Berget" och var inrett som hos gammelmormor? ;)


    Nej det var det inte. Känner inte igen namnet, det var nog snarare något mer likt "kaffehak" bredvid någon mack.

  • phoebe_pii 16 december 2010

    Är det inte någon smördegsbotten fylld med någon sorts vaniljkräm och blåbär? Har sett de ganska ofta på olika caféer men kommer inte ihåg vad de heter...

  • svengelsk 16 december 2010

    Ser nästan ut som ostkaka.

  • sockerkakan1 17 december 2010

    phoebe_pii : du tänker inte på tartletter som tidigare nämnt? :P

  • Okänd 19 december 2010

    ser ut som blåbärsmazariner...

  • sockerkakan1 19 december 2010

    hon_duvetjag: det är det, men saken är att det inte är någon mandelmassa eller nötter av något slag i. Fortsätt fundera! ;)

  • chrisq 19 december 2010

    (Y)

  • sockerkakan1 20 december 2010

    Haha vad menar du med detdär? :P

  • sockerkakan1 30 december 2010

    ingen som vill fortsätta gissa? :)

  • mooseella 30 december 2010

    Blåbärsgrotta =) Typ hallongrotta fast med blåbär.
    gjord med marzanpulver kanske. Det receptet är en riktig höjdare...

  • soccermum 15 januari 2011

    Är det inte hög tid att avslöja bakverket nu? ;)

    Jag har inte ätit dem, jag har inte bakat dem och jag har ingen aning om vad det är MEN jag har sett exakt denna bilden någon annanstans förut.. Har dock ingen aning om vart... Högst irriterande :D

    Typ en variant av dessa kanske fast med blåbär?

    Selmas vinbärsgömmor

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.