Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Årets glassfavorit - 2010?

  • flumhum 13 april 2010

    italienska kulglass är absolut bäst om man ska äta glass ute, häls cocos eller cookie, eller wite kiss som sälja på en glass barn, nötter,vit choklad och cocos inner håller den är super god.

    är det hemma så är det hägen daz med knäck eller ben o jerrys med haft baket cookie.

  • funnygirl 13 april 2010

    Alvesta glass... gärna deras polkaglass, himmelsk röra, melondröm, vattenmelon eller choklad. Är så goda att det är svårt att välja :-)

  • Fiona 13 april 2010

    B&J Chocolate fudge brownie
    Häagendaz Dulce de leche

    Svär över at Häagendaz tagit bort sin underbara Bailysglass som de hade innan. Den var min absoluta favorit alla klasser...

  • frucaos 13 april 2010

    Haagendaz strawberry cheesecake craze ... mums!!
    GB Magnum strawberry white (har inte provat de nya)
    Kling har några goda strutar - men vad är det de heter ...? Likör i glassen i alla fall, riktigt mumsigt.

    Kulglass blir ofta romrussin, ägglikör eller någon fräsch sorbet om det är riktigt varmt - gärna mango!

  • 123Linnea 14 april 2010

    Gillar M400 från Klings och Daimstrut - det är så gott när struten är klädd med choklad invändigt och avslutas med nästan bara choklad längst ned!
    Nya sorter testas fr o m Valborgsmässoafton. Då öppnar Sommarkiosken här hos oss!

  • Qari 14 april 2010

    Ben & Jerrys half baked och GB Magnum Strawberry white! Så himla goda :D

  • limebbaa 14 april 2010

    någon som vet någon bra glassbar? :D

  • Erajscha 14 april 2010

    jag säljer min själ till det bolag som kan erbjuda sockerfri glass...

  • bakakaka 14 april 2010

    Skrivet av boz1965 den 12 apr 2010

    Jag älskar ju SIA's glass i burk.
    Särskilt Dansk Nougat och Romrussin, men även ägglikörsglassen slinker ner.


    Dansk nougat, den absolut godaste glass som fanns. För den finns ju inte längre. Fattar inte varför dom slutat med den, deppade hela förra sommaren.(N)

  • Erajscha 15 april 2010

    Skrivet av limebbaa den 14 apr 2010

    någon som vet någon bra glassbar? :D


    Smultronstället i Söderköping. Den toppar allt. Lite dyrt men väl värt besöket. Guteglass i Visby är inte dumt heller...

  • croxie64 15 april 2010

    Magnum Ecuador har varit min favorit de senaste två somrarna.
    Sen så brukar jag köpa en vanilj glass på Tesco som heter Swedish Glace Smooth Vanilla Ice Cream. Den är bara sååå god och dessutom fri från tillsatser. Ingen laktos eller gluten heller :)

    Dom säljer också en fair trade glass som är riktigt god och som finns i smakerna choklad, vanilj och kaffe.

    Men Ben & Jerry är också en favorit :D

  • JennyV 15 april 2010

    Åhh, ska nog bege mig ut i djungeln av glassar tillsammans med barnen i morgon och smaka på de nya årets glassar (L) Återkommer då med betyg!! {lashes}

  • LEDIVO 15 april 2010

    Skrivet av limebbaa den 14 apr 2010

    någon som vet någon bra glassbar? :D

    Glassiären i Karlskrona är värt ett besök

  • LEDIVO 15 april 2010

    En favorit är Engelholmsglass Grandy Candy, som är en bägare med Pecannötgräddglass, med pecanötter, chokladbitar och chokladsås.

  • bakakaka 16 april 2010

    Skrivet av KAROLO den 15 apr 2010

    Skrivet av limebbaa den 14 apr 2010

    någon som vet någon bra glassbar? :D

    Glassiären i Karlskrona är värt ett besök


    Ja, glassiären är verkligen att rekomendera :p

  • ingela71 16 april 2010

    Håller med om glassiären!!!
    Var i Italien i höstas och jag har aldrig ätit så god glass som där!!Fast det är lite väl långt att åka för en glass!:D

  • safir74 16 april 2010

    Skrivet av Erajscha den 15 apr 2010

    Skrivet av limebbaa den 14 apr 2010

    någon som vet någon bra glassbar? :D


    Smultronstället i Söderköping. Den toppar allt. Lite dyrt men väl värt besöket. Guteglass i Visby är inte dumt heller...


    Glassmagasinet nere i Visby hamn...100 olika smaker att välja på..är inte heller så dumt.
    http://www.glassmagasinet.se/

  • lottasjo 18 april 2010

    Italiensk glass, alla sorten men framförallt jordgubbsglass, fragola!!!(Y)

  • limebbaa 19 april 2010

    tack alla för alla bra råd om glassbarerna :) måste verkligen prövas!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.