Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

baaaaaaaaaaaaka!

  • mikkis96 14 januari 2011

    Nu är det såhär , att jag bakar!
    och nu står degen för kanelbullarna på jäsning ,
    kladdkakan är klar och sockerkakan är klar ,
    men så vill jag ha tips på några roliga
    annorlunda bakverk , med sötmandel , kokos
    eller någonting liknande?

    HJÄLPHJÄLPHJÄLP!!

  • Rebeccako 14 januari 2011

    haha, ja du... Jag gjorde en sockerkaka typ med kokos i och creamfreiche glasyr också med kokos i!
    Jag håller just nu på att göra en daim kaka och hemmagjord Snickers! mmmm!!!

  • mikkis96 14 januari 2011

    Skrivet av Rebeccako den 14 jan 2011

    haha, ja du... Jag gjorde en sockerkaka typ med kokos i och creamfreiche glasyr också med kokos i!
    Jag håller just nu på att göra en daim kaka och hemmagjord Snickers! mmmm!!!


    mmmm. hemmagjord snickers :)

    men kan du skriva receptet på den där glasyren tror du?? :)

  • catjo 14 januari 2011

    gör en fyllning av sötmandeln till några av dina kanelnbullar o ha den i stället för kanel. o ha brunt farin socker o pärlsocker på toppen,.

    gör en mjuk kaka med frukt? doppa frukten i kokos, mega gott

  • solvik207 14 januari 2011

    Jag har ett som är suveränt
    Maj britts toscagrottor

    Maj-Britts kaloribomber (torscagrottor)

  • mikkis96 14 januari 2011

    Skrivet av catjo den 14 jan 2011

    gör en fyllning av sötmandeln till några av dina kanelnbullar o ha den i stället för kanel. o ha brunt farin socker o pärlsocker på toppen,.

    gör en mjuk kaka med frukt? doppa frukten i kokos, mega gott


    Tack så mycket för tipset!!! :)

  • Cassiopeya 14 januari 2011

    Kokostoppar?! Gillar här hemma. Ringla smält vit choklad över, eller doppa botten i choklad av valfri sort. Enkelt och gott ;)

  • Amika 14 januari 2011

    Visst är det gott med hembakt? :)
    Jag har tyvärr inga recept med kokos i, men jag har precis bakat två formbröd som jag just nu sitter och avnjuter två skivor av med smör som smälter och en ostskiva... *mums*

    5dl vatten eller mjölk
    50g smör
    1pkt jäst
    2msk flingsalt
    2msk sirap
    2dl kruska kli
    250g rågsikt
    300g manitoba cream

    smält smöret, häll i mjölken och värm till 37C. Lös jästen i degvätskan. Kör i resten av alla ingredienser och låt maskinen knåda degen ca 10 minuter. Jäs 30 min under bakduk.
    Smöra två brödformar. Dela degen i två delar och knåda lätt. Lägg delarna i varsin brödform. Jäs 30 minuter. Grädda i 175 grader, på nedersta falsen i ca 25-35 minuter.

    Jättegott bröd med frasig skorpa.

  • Rebeccako 14 januari 2011

    1 burk (2dl)Creamfreiche
    2 dl florsocker
    vaniljsocker efter smak!
    och lite kokos om vill ha i det
    enkelt och gött!

  • Moork 15 januari 2011

    Prinsesstårta med Nutella. Yummy!
    http://morkomat.blogspot.com{eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.