Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

bäst före datum?

  • camifa 16 december 2009

    Hej

    Julgodis! När blir det gammalt? Hur länge håller dajm och knäck för exempel?
    Tack för svar

  • jimboz 16 december 2009

    När det blir vita fläckar eller när godiset är stenhårt då är det dax att slänga .

  • The_mama97mia 16 december 2009

    hehe... julen varar väl till påska?

  • sessa79 16 december 2009

    skratt.. slapp jag stäla frågan själv.. undrade nämligen ang knäck.. tänkte om man kunde göra knäck redan nu o sen ha vid jul...

  • camifa 16 december 2009

    Men så bra....om jag kan ha det till det stelnar:) För jag har ordnat med knäck och kola i kväll, som jag har tänkt att ha till jul........BARA ATT DET STELNAR JU INTE:@:@:@:@:@

    Tar det lång tid? Eller är det som jag misstänker..... att jag misslyckats.....??? Och har jag det sist nämnda, så vinner ica på det i år. Då blir det till att köpa FÄRDIGT godis. Den saken är säker:@:@:@:@:@

    Så himla irriterande att alla här inne klarar att få till allt (för min del - kul för alla andra hihi)..... och så är det mig då, som låtsas att jag tycker det är roligt och att allt blir så himla bra.....usch, lägga sig snart:Z

  • MissLo 16 december 2009

    Skrivet av camifa den 16 dec 2009

    Men så bra....om jag kan ha det till det stelnar:) För jag har ordnat med knäck och kola i kväll, som jag har tänkt att ha till jul........BARA ATT DET STELNAR JU INTE:@:@:@:@:@

    Tar det lång tid? Eller är det som jag misstänker..... att jag misslyckats.....??? Och har jag det sist nämnda, så vinner ica på det i år. Då blir det till att köpa FÄRDIGT godis. Den saken är säker:@:@:@:@:@

    Så himla irriterande att alla här inne klarar att få till allt (för min del - kul för alla andra hihi)..... och så är det mig då, som låtsas att jag tycker det är roligt och att allt blir så himla bra.....usch, lägga sig snart:Z


    Jag vill minnas att jag brukar låta det sjuda i ca 45 min, såväl knäck som kola. Man får inte koka för hastigt för då blir det knallhårt utan ha plattan på ett mellanläge. Jag tror säkert du kommer att få ett jättebra godis, ge inte upp (Y)

  • jimboz 16 december 2009

    Skicka en påse till Sthlm så ska jag kommentera :)

  • camifa 16 december 2009

    45 minuter!!!!!!!!!! okey..... godiset är på väg i en degklump ifrån Oslo till S-holm :'(
    Hittade ett recept här, på 12 minuter..... jaja, det var årets "hemmalagade"
    Tur för mig att jag hann skriva ut på face bokk att jag varit duktig INNAN jag upptäckte att det inte gick så bra....hihi. Jadda jadda(N)

  • boz1965 17 december 2009

    Skrivet av camifa den 16 dec 2009

    Hej

    Julgodis! När blir det gammalt? Hur länge håller dajm och knäck för exempel?
    Tack för svar


    Julgodis som blir för gammalt?
    Har jag aaaldrig hört talas om... :p

  • asasto 17 december 2009

    Skrivet av camifa den 16 dec 2009

    45 minuter!!!!!!!!!! okey..... godiset är på väg i en degklump ifrån Oslo till S-holm :'(
    Hittade ett recept här, på 12 minuter..... jaja, det var årets "hemmalagade"
    Tur för mig att jag hann skriva ut på face bokk att jag varit duktig INNAN jag upptäckte att det inte gick så bra....hihi. Jadda jadda(N)


    Enligt min erfarenhet kan man inte lita på tidsangivelserna i recepten man måste även göra kulprov alt. använda termometer för att avgöra när det är klart.

    För lös kola/knäck kan man ha i kylskåpet då går den att få bort pappret ifrån när man ska äta vilket man inte kan ifall den förvaras i rumstemperatur.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.