Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bak utan ugn och spis

  • MARIAMIANILSSON 21 augusti 2011

    Hej
    Jag skulle behöva tips på vad man kan baka för smaskens då det inte finns tillgång till varken spis eller ugn (kyl och frys finns). Det enda jag kan komma på är chokladbollar. Något annat förslag?! Får vara i princip vad som helst som är sött och gott :)

  • margitkallgren 21 augusti 2011

    Radiokaka är smaskigt. Och så finns det ju goda Cheesecakes.som man fryser.
    Mvh Margit

  • puhbjornen 21 augusti 2011

    mums mums, kan ju fixas utan spis och ugn:D(Y)

  • kekke46 25 augusti 2011

    Cornflakeskakor

  • kekke46 25 augusti 2011

    Oreo pops, Damsugare

  • Kakan1986 25 augusti 2011

    Leilas lion bars, riktigt mumsiga!

    Tror att någon har lagt in det receptet här på matklubben.

  • martina63 25 augusti 2011

    Gi-viktkolls chokladbar är god och ganska nyttig. Man måste ju smälta chokladen, så någon värmekälla behövs plus kylskåp att stelna i.

    Chokladbars med nötter och frön

  • MelleBandolo 25 augusti 2011

    Man kan mosa en banan och blanda med kakao = bananchokladkräm, gott (och lite nyttigare också). Fryser man den kanske det blir som glass?

    Chokladbollar går ju att variera i all oändlighet med nötter, vanilj, kanel osv.

    Man kanske kan göra någon riktigt tjock frosting, klicka upp tillsammans med kanske lite nötter/strössel (som dekoration) och frysa..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.