Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baka i microvågsugn?

  • mafia 4 maj 2010

    Jag tillbringar vintern utomlands i en lägenhet utan ugn. Jag tycker jättemycket om att baka och när man är borta länge hemifrån så längtar man ibland efter "svenska" smaker.
    Någon som kan ge tips om hur jag ska lyckas få till något i en micro. Hade för länge sen en bok, som följde med när vi köpte vår micro, men den är borta sen länge. Tacksam för hjälp.

  • jimboz 4 maj 2010

    Sökte på mikro och fann lite recept ..

    http://www.matklubben.se/recept/mikro

  • mafia 4 maj 2010

    Tack för hjälpen! {beauty}Jag letade runt, men blev bara förvirrad.

  • kekke46 4 maj 2010

    Hej! Har recept på mat i mikro ska kanske lägga ut några
    recept på det. Kekke

  • Mistys 4 maj 2010

    Nu har jag lagt upp två kakor som bakas i micro. Du har inte micro med crisp eller grill funktion? För då finns det många recept att göra.

  • mssalmonella 8 maj 2010

    Jag bakade ofta sockerkaka i micron förrut. Då behöver du bara en sockerkaksform i silikon och ett vanligt sockerkaks-recept.
    Kommer dock inte ihåg hur länge den skulle stå inne i micron, men det borde gå att hitta på nätet!

  • LEDIVO 8 maj 2010

    Kladdkaka, supersnabb!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.