Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baka macroner till jul

  • rostok 18 december 2010

    Hej, jag undrar hur länge mandelmarängerna till macroner håller sig? Kan jag baka dem redan idag, håller de då sig till jul? Hur ska jag i så fall förvara dem? Jag menar att göra själva mandelmarängerna och sedan inte fylla dem förrän precis innan vi ska äta dem, under julen.

  • Bumbis 18 december 2010

    Dom håller till jul och ska förvaras i kylen.

  • Mistys 18 december 2010

    Jag har aldrig bakat macroner och vet egentligen inte hur dom ska förvaras men som jag förstår så är det en sorts maräng eller...... går det då att förvara dom i kyl? Vanliga maränger mjuknar ju i kylen. Torrt ska ju dom förvaras och kyl är ju inte torrt. Ja, jag vet egentligen inte, var bara en tanke...!

  • Bumbis 18 december 2010

    Makroner är maräng med mandel och dom är lite sega i konsistensen och mår därför utmärkt i kylen. Jag bakade ett gäng förra veckan och dom är fortfarande jättegoda.

  • rostok 18 december 2010

    Jättemycket tack, då ska jag baka dem imorgon.

  • Mistys 18 december 2010

    Skrivet av Bumbis den 18 dec 2010

    Makroner är maräng med mandel och dom är lite sega i konsistensen och mår därför utmärkt i kylen. Jag bakade ett gäng förra veckan och dom är fortfarande jättegoda.


    Inte en dag utan att man lär sig något nytt (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.