Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baka till 30 arbetskamrater

  • Sashimi 31 januari 2010

    Ni är ju bara underbara här, kommer med så bra tips, så jag måste ju bara fråga om råd!! (L)

    Jag ska baka något till mina arbetskamrater (c:a 30 pers) men vet inte vad? Jag har bara en form med avtagbar botten hemma. Det jag bakar ska vara lätt att ta med sig i en kasse då jag åker buss till jobbet. Vad ska jag baka??

    Både tips och recept mottages tacksamt! :)

  • Countrygirl 31 januari 2010

    Det här räcker till 30. Allt beror på hur stora bitar du skär.

    Brorsans morotskaka

    Lycka till!

  • asasto 31 januari 2010

    Det finns ju massor av recept du kan använda långpannan till och sedan bara skära i bitar och packa i burkar med bakplåtspapper emellan Ex. kärleksmums, ambrosiakaka

    http://www.recept.nu/1.191582/recept.nu_redaktionen/efterratter_godis/ris/ambrosiarutor

    Det finns många olika recept på kärleksmums här på matklubben ifall man söker

  • kantomen 31 januari 2010

    Håller med föregående, Kärleksmums i långpanna, som sedan skärs i bitar...

  • zudette 31 januari 2010

    Jag vet inte om du ska ha flera sorter men en gobit som vi ofta glömmer bort är chokladbollarna! Enkla att göra - kräver ingen ugn eller några formar. Frys dem så är de enkla att ta med i en låda. Chokladbollar är alla barnsligt förtjusta i men kanske känns det lite, lite att bara ta med det??

  • Sashimi 31 januari 2010

    Ja, chokladbollar är smidiga men lite för lite att bjuda på.

    Kärleksmums hade jag helt glömt bort, superbra tips! Jag tänkte ngt avancerat som kladdkakemuffins men då jag är sämre på att baka än att laga mat så ville jag ha ngt som jag inte kan misslyckas med. Jag kan trixen att laga mat men att få till ett gott bakverk är jag lite nollställd på.

    Finns det ngt bra tips/trix att lyckas med kärleksmumsen? Jag vill ju ha dem höga och luftiga. :-P

  • boz1965 31 januari 2010

    Skrivet av Sashimi den 31 jan 2010

    Ni är ju bara underbara här, kommer med så bra tips, så jag måste ju bara fråga om råd!! (L)

    Jag ska baka något till mina arbetskamrater (c:a 30 pers) men vet inte vad? Jag har bara en form med avtagbar botten hemma. Det jag bakar ska vara lätt att ta med sig i en kasse då jag åker buss till jobbet. Vad ska jag baka??

    Både tips och recept mottages tacksamt! :)


    Jag hade satsat på nån form av långpannekaka. Söker du på långpannekaka så får du 82 träffar.

  • Gnurf 31 januari 2010

    Sockerkaka i långpanna, tryck ner skivor av äpple och päron, pudra över strösocker/kanel å grovhackade nötter, grädda.

    KLART!!! (Y)

  • 123Linnea 31 januari 2010

    Det finns ju en massa recept på muffins, t ex med ahlgrens bilar, mörkchoklad, dumlekola. Det funkar bra att kånka med sig på bussen!

  • 123Linnea 31 januari 2010

    Det finns ju en massa recept på muffins, t ex med ahlgrens bilar, mörkchoklad, dumlekola. Det funkar bra att kånka med sig på bussen!

  • Sashimi 31 januari 2010

    Hur lyckas man med muffins bäst då? Som sagt så är jag duktig på matlagning men kan inte tricksen att lyckas med bak.. Vore ju gott med smarriga chokladmuffins.. :-P

  • siggemums 31 januari 2010

    Kladdkakemuffins med en after eightglasyr och garnera med något fint strössel.Det blir succe!.
    Glasyr:
    50 g margarin eller smör
    2 dl vispgrädde
    40 plattor after eight(en stor kartong)
    Smält ingredienserna på svag värme under omrörning. Låt blandningen svalna lite.

  • 123Linnea 31 januari 2010

    Skrivet av Sashimi den 31 jan 2010

    Hur lyckas man med muffins bäst då? Som sagt så är jag duktig på matlagning men kan inte tricksen att lyckas med bak.. Vore ju gott med smarriga chokladmuffins.. :-P

    Om man följer receptet vet jag inte om det ens går att misslyckas. Muffins är lätt. Det bakar vi med barnen på fritis!

  • The_mama97mia 31 januari 2010

    Ja jag skulle också satsa på muffins, jag är inte duktig på att baka sött, men muffins är svårt att misslyckas med.

  • redd 31 januari 2010

    Vad är det för fel på vetebröd/kanelbullar?

    Har du tillgång till frys&ugn på jobbet skulle jag kunnat tänkt mig att rekommendera

    Smulpaj med havregryn

    Med något trevligt från frysdisken, t.ex. blåbär och jordgubbar eller så.

    Göra dom i aluminium formar utan att baka dom i ugnen, sedan frysa dom hemma (för lättare transport). Låta dom stå framme och tina på jobbet och sedan in i ugnen 25min eller så. Till serveras givetvis vaniljglass ;)

  • XYZ 31 januari 2010

    Kladdkakemuffins i små aluminiumformar. I gropen i mitten häller du en klick ljus smält choklad och sen en mockaböna,hasselnöt eller något liknande. Har naturligtvis inte tagit någon bild på dem men det ser jättesnyggt ut o är superenkelt. (o lätt att transportera)
    Ska du göra höga snygga kärleksmums så ta 1.5ggr vanlig sats dvs 3 ägg osv. (till ugnens vanliga långpanna) Brukar bli jämnare bitar då också. Rör gärna ned lite extra neskaffepulver i kaffet till glasyren för mer "vuxensmak ". Brukar ta extra kakao både i kakan och glasyren.

  • zonale 31 januari 2010

    Ett säkert tips när det gäller en sorts kärleksmums är den här...
    Stor, brun kaka i långpanna
    Den blir hög och luftig och vill man ha kraftig chokladsmak så ökar man lite på kakaon.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.