Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

bakformar

  • bolla85 20 november 2007

    jag har ett problem.... jag ska göra choklad pannacotta till dessert på mitt jobb. när jag jopbbade på en annan restaurang för några år sedan så hade vi en gummiform typ med utskurna formar i så man kunde göra flera stycken samtidigt, finns typ sådana muffinsformar nu fast i plåt. jag måste ha tag i sådana i gummi eller mjukt material så man kan trycka ut chokladpannacottan utan att förstöra de. om någon vet vad jag menar så kontakta mig gärna.

  • anluk 20 november 2007

    Vet att tupperware har det men där kanske du inte kan få tag på några. Kolla på tradera där kan det ibland säljas.

  • evaldo 20 november 2007

    Jag har hittat bakformar på Claes Olsson.


    Muffinsformar på plåt Zenker,belagda. Tjocklek: 0,3 mm. Plåtens storlek: 38 x 26 cm. Mått i mm anger hålets diameter och djup. Art. nr. 1- Antal Köp
    34-7379 12 hål (70/30 mm). Easy clean-beläggning. 69,00 st.
    34-7380 6 hål (95/50 mm). Tefon-beläggning. 59,00 st.

  • Amika 20 november 2007

    Mjuka siliconformar från anders petter finns i butiken under min lägenhet. Inspiration heter affären. Det finns ett helt set där, med både muffinsformar, sockerkaksformar, tårtbotten form och bröd form. :) Jag har själv funderat på att köpa ett sånt set. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.