Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

baktips..

• Eery 11 juli 2010

Mors!
    Har den extremt dåliga timingen att fylla år mitt i varmaste sommartid. Har ingen som helst lust att slå igång ugnen och baka en massa gottis tills folk kommer. Är det nån som har tips på snabba lättbakade mumsiga bakverk? Gärna med kort baktid..
    Jag vet att jag skulle kunna bjuda på sallad eller nått annat matigt men det måste likväl vara nått sött till kaffet{yawn}

• ros 11 juli 2010

{snicker}Ett förslag är att göra någon paj med bär ex:
    Min goda blåbärspaj

Vi var hos några vänner i fredags kväll, då fick vi paj,
    blåbär och hallon med frasig smuldeg över, med vaniljvisp till

eller gör någon typ av cheesecake som du kan förbereda

Det beror ju på hur många ni blir och hur "mastigt" det ska vara

Grattis och lycka till!

• kekke46 11 juli 2010

Baka en rulltårta det går fort. Skär den i skivor och garnera vaje skiva med vispad grädde och mandariner på burk. Strö på tårtströssel

• Miltons7a 11 juli 2010

Sök på `"kondenserad mjölk banan" så hittar du flera goda bakverk som inte behöver vara i ugnen

• Josses 11 juli 2010

Jag har två döttrar som också har omaket att välja en födelsedag mitt i sommaren :).
    Den äldre vill bara ha en maräng-tårta med grädde och jordgubbar på.
    Ta en maräng-tårtbotten, vispa lite grädde och bred över och ös på med jordgubbar.
    Servera omgående för marängen blir seg av grädden.
    Helt suvve att bjuda på när det är varmt och ingen orkar så och baka.
    Gick även alldeles ypperligt att göra i husvagnen och bjuda på.

• AnneNi 11 juli 2010

Chokladbollar eller fryst cheesecake kanske.

• Lisa00 11 juli 2010

Jag tycker att det kan vara gott med en pastasallad när det är sådan värmebölja som det är nu. Googla pastasallad med pesto så finns där flera goda alternativ. Till dessert så passar glass & marängtårta jättebra. Dessutom glutenfritt om det nu finns allergier.

• flabban 12 juli 2010

Wienerbröd, bakad på kyld eller fryst smördeg. Recept finns på MK.
    Lycka till och grattis på födelsedagen.

• Eery 12 juli 2010

Tänkte faktiskt försöka mig på en bananoffie-rulltårta... få se hur det går..
    maräng äter inte min kräsna släkt tyvärr, hade "tårta med berg av bär" förra året och det är ju lite samma koncept=)
    Har inte plats för grejjer som ska stå kallt:( så antingen frys eller svalt (jordkällare) funkar.
    Tack alla{party}

• varecia 12 juli 2010

På samma tema som en av de tidigare kommenterarna, men bara en liten aning mer komplicerat:

Köp två marängbottnar. Bre lemoncurd på den ena. Lägg på den andra. Bre på lite grädde ohc ös på med färska bär.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.