Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

bakverk utan ägg?

  • ida85 18 juni 2009

    kan man göra t.ex muffins utan ägg? vad kan man änvända i stället för det i så fall?

  • bakamonkeyprincess 18 juni 2009

    Är det bara enstaka ägg som saknad till t.ex. muffins så går det bra att göra utan. Kan bli lite svårt att hålla ihop sådant som sockerkaka men som sagt, enstaka går att skippa!

  • permat 18 juni 2009

    jättegoda chokladmuffins!

    2 1/4 dl mjöl
    1½ dl socker
    1½ msk kakao
    1½ tsk bakpulver
    1 tsk vaniljsocker
    0,4 dl olja
    ½ dl mjölk
    ½ dl hett vatten

    Blanda alla torra ingredienser,häll sedan i allt flytande och rör om. Lägg i muffinsformar,in i ugnen 180-200 grader i 8-10 minuter. passa noga! Det ska inte bli så mycket färg. ta ut de när de precis inte kladdar längre. Jättegoda!

  • ida85 18 juni 2009

    Skrivet av permat den 18 jun 2009

    jättegoda chokladmuffins!

    2 1/4 dl mjöl
    1½ dl socker
    1½ msk kakao
    1½ tsk bakpulver
    1 tsk vaniljsocker
    0,4 dl olja
    ½ dl mjölk
    ½ dl hett vatten

    Blanda alla torra ingredienser,häll sedan i allt flytande och rör om. Lägg i muffinsformar,in i ugnen 180-200 grader i 8-10 minuter. passa noga! Det ska inte bli så mycket färg. ta ut de när de precis inte kladdar längre. Jättegoda!


    tack så jätte mkt ! Dem måste jag testa ! :p tack för tipset ! :)

  • 18 juni 2009

    testa denna

    http://www.allergimat.com/recept.asp?id=1252


    jag gjorde detta recept och hade i kanel och rabarber som jag hade kört i kastrull innan med lite lite vatten och socker. supergott och kul att man kan äta(Y) nånting även om man är äggallergiker...denna sida är för övrigt väldigt bra med massa allergirecept.

  • cissi38 19 juni 2009

    Detta recept var jättegoda muffins(Y)(Y)

  • Malin_e83a 19 juni 2009

    Jag brukar baka muffins med NO EGG i, ett äggersättningsmedel som jag köpt på hälsokost.
    Dom blir mycket goda men man får ha i lite mer ersättning än vad som rekomenderas.
    Jag följer ett vanligt muffins recept men ersätter äggen med NO EGG.
    Blanda gärna i någon frukt eller chokladbit så blir den extra smarrig.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.