Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ballerina

  • 6 januari 2008

    vi kom in på en sak förrut här hemma, nämligen hur vi äter en ballerina. jag gör så att jag tar loss locket och äter upp det först. sedan så äter jag upp chokladen och sist äter jag upp botten. hur äter ni eran ballerina?

  • Queenie 6 januari 2008

    Jag äter den rakt av bara.

  • Lilljeppe 6 januari 2008

    Jag tar bort locket, drar av cokladen från botten med locket. Äter botten sen locket och sist chokladen. kladdigt men jag får det godaste sist:p Äter jag många så sparas allas choklad till sist:p:p(Y):D:D:)

  • MammaModesty 7 januari 2008

    Hm... :)jag tar bort locket pelar bort chokladen med tunga och tänder och äter den äter sedan locket och sist botten..... :ohade gärna haft chokladen till sist...:p ska minsann testa lilljeppes variant nästa gång.... :D(Y)

  • evaldo 7 januari 2008

    Rakt av bara

  • Lexus 7 januari 2008

    Jag brukade ta av och äta locket först, sen runt chokladen och sist det gottaste! :D

    Nu orkar jag dock inte pilla längre.... Äter dock RUNT chokladen först! :p

  • Amika 7 januari 2008

    Jag bryter mot alla regler som finns. För att när jag äter ballerina, vilket är väldigt sällan (och ni kommer förstå varför) så känner jag att jag kan bryta mot alla ballerina regler som finns! :D
    Jag äter först locketoch äter nougaten med hjälp av det, genom att skrapa bort den... Sen åker nutellaburken fram och jag doppar botten i nutella och äter.... *ler* Gott... Och så fruktansvärt onyttigt! :D

  • Grytlappen 7 januari 2008

    Som den finsmakare jag är sparar jag hålet till sist... mmmm!

  • Deeessan 7 januari 2008

    Jag tar av locket, biter runt chokladkexet, till sist chokladen i mitten och den delen av chokladkexet som är kvar(Y)

  • Okänd 7 januari 2008

    Gör samma som Dessandogg och flera andra av er:D

  • Hjotrongull 7 januari 2008

    Först tar jag av locket och äter det, därefter äter jag chokladen och sist bottenkexet...skulle också vilja spara chokladen till sist. Ska nog oxå testa Lilljeppes förslag nästa gång...eller ska nog gå och testa nu direkt förresten...

  • anluk 7 januari 2008

    Bort med locket och äter upp det, knapra sedan runt chokladen och sedan slurp ner med det godaste.

  • emelieskrypin 7 januari 2008

    Jag tar först bort locket som jag sedan använder för att ta upp chokladen med. Botten sparar jag då till sist :)

  • JessicaB 11 januari 2008

    Absolut rätta sättet att äta en ballerina! :D(Y)

    Skrivet av nelirotger den 6 jan 2008

    vi kom in på en sak förrut här hemma, nämligen hur vi äter en ballerina. jag gör så att jag tar loss locket och äter upp det först. sedan så äter jag upp chokladen och sist äter jag upp botten. hur äter ni eran ballerina?

  • meriksson 11 januari 2008

    Jag lägger ballerinan i ett glas med brännvin.
    Väntar 5 minuter, tar ur och slänger ballerinan.
    Sveper brännvinet.

    Man ska inte äta för många ballerina
    och absolut inte när man kör.

    :D

  • styvan 11 januari 2008

    Ha ha..likadant som Lilljeppe....:D Chokladen sist...mums!!(Y)

  • pehrzonflickan 11 januari 2008

    locket först, sedan rakt av.

  • MammaModesty 11 januari 2008

    Skrivet av meriksson den 11 jan 2008

    Jag lägger ballerinan i ett glas med brännvin.
    Väntar 5 minuter, tar ur och slänger ballerinan.
    Sveper brännvinet.

    Man ska inte äta för många ballerina
    och absolut inte när man kör.

    :D


    :D:D:D:D måste testa denna variant... jaja.. jag ska inte köra bil efter *lovar* :D:p:D:D hahahaha

  • meriksson 11 januari 2008

    ..måste erkänna att det är ett beprövat trick.
    Hur tror ni Robert Gustavsson skulle kunna
    dricka sig igenom en flaska klorin på Berns för
    några år sedan om han inte smaksatt den med ballerina?
    Det hade inte varit gott!

    ;-)

  • Gonta 11 januari 2008

    Jag äter den precis lika dant som Lilljeppe. (Y)Det är ju faktiskt nougaten som är godast *mums*
    Så den sparar jag till sist :D:D:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.