Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barnkalas

  • smurfan77 7 september 2008

    Hej jag är ny här. Jag heter Jenny och älskar att fixa iordning till barnkalas.
    Är det någon mer här som gillar barnkalas ?
    eller som vill ha tips och ideer på roliga barnkals ?
    eller som vill dela med sig egna tips så är jag jätte glad.
    Jag har en hel del att dela med mig av om det finns någon som är intresserad.

  • glutten78 12 september 2008

    Tar gärna lite tips på barnkalas, lekar, inbjudningar osv. Tycker det är kul att ordna barnens kalas men har inte alltid fantasin eller tiden till att göra det så bra som jag skulle vilja att det var.
    Har laddat ner en det ideér från DanSukkers hemsida. Enkla men ändå kul. De har du kanske redan?

  • ditolina 12 september 2008

    Hej hej!

    Tar åxå gärna emot tips på barnkalas. :D

  • anluk 12 september 2008

    Vill oxå ha tips, även ombarnen är större så kanske man kan fixa till för övriga släktingar.

  • LellaGella 12 september 2008

    Gå in och kolla på lilas recept på sugarpaste! JÄTTEENKELT!(Y)
    Perfekt att göra tårtor som ser mer avvancerade ut än vad dom egentligen är!
    Jag gjorde en Spindelmannen tårta till men ena son för ett tag sedan. Köpte då en tårt-oblat med spindelmannenmotiv på nätet. Gjorde ett spindelnät av lakritssnören och dekorerade med små spindlar.
    Nu kanske du inte ska ha ett kalas till en kille, men sugarpasten går ju att göra annat av!:p Googla på tårtor så får du massa förslag!

  • softis 12 september 2008

    Tar oxå jättegärna tips på barnkalas:)
    Ska själv ha ett nu i helgen,pyjamas bio,hoppas d blir kul:D

  • smurfan77 13 september 2008

    Kul att se att så många av er är intresserade av barnkalas.
    Jag gillar själv tema kalas.
    Har haft några stycken, bla Pippi kalas, havs kalás, spindelmannen kalas, prinsess kalas, Barbie kalas, Bamse kalas, Sommar kalas, Pirat kalas, Djungel kalas, Beatch party mfl.

  • smurfan77 14 september 2008

    Bamse kalas hade vi när min son fyllde 4 år.
    Det var mycket uppskattat.

    Bamse kalas:

    Inbjudningskort med Bamse´på. Egen gjorda. Gillar att pyssla.

    Placeringskort med Bamse, lille skutt, Farmor, Skalman på.

    Bamse tårta:

    Hittade en bild jag gillade på Bamse, förstorade den, bakade 3 st rulltårtor fyllde dem med hallonsylt, grädde och vaniljkräm. La sen på bilden och skar ut efter mallen. Så färgade jag blå grädde till luvan och grädde i ansiktsfärg till Bamses ansikte. Gjord detaljerna i ansiktet med choklad sås. Blev jätte bra.

    Så hade vi choklad bollar med mandlar i,som vingar, blev små bin.

    Serverade Bamses dunder honungs bål:

    Apelsin juice
    Frukt soda
    Annanas kross
    Is bitar

    Så hade vi Bamses honungs jackt:

    Jag hade gjort honungsburkar som jag klippt ut i papper. På burkarn skrev jag ledtrådar. Den sista burken ledde till en hemlig nyckel. Nyckeln gick till Farmors skafferi.
    Vårat skafferi, i skafferiet stod burkar med Bamses dunderhonung.

    Bamses dunderhonungs burkar:

    Jag tog plast muggar, fyllde dem med godis, klistrade fast en lapp med Bamses dunderhonung på sidan. Sen gjorde jag små tyg hättor som jag satte fast med gummi band.
    Det var mycket uppskattat och roligt att göra ihop med barnen.

    Vi såg på Bamse film och åt godiset.

    Lyssnade på Bamse musik.

    Lille skutts morotsballonger:

    Blåste upp oranga lång smala ballonger, som jag sen ritade streck på. Klippte ut bladen i grönt papper och limmade på. Det blev läckert. Ett knippe morötter.

    Gjorde även små bin "Surre":

    Använde mig av små flirt kulor, målade dem gula och svarta, satte dit vingar av celofan plast med limpistol. Satte sen dem på grill pinnar som vi hade till frukt spetten.

    Bamses fruktspett:

    Ta frukter som barnen gillar, dela dem och trä sen upp dem på ett grill spett:
    Bananer
    Melon
    Annanas
    Vindruvor
    Jordgubbar, mfl

    Det var en del av sakerna vi hade på hans kalas.
    Hoppas du fått några nya ideer.

  • steffo 14 september 2008

    Testa antingen min choklad drömmar eller sockerdrömmarna i min receptbok.
    Chokladdrömmar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.