Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

barnkalas för en femåring

  • Tina73 26 februari 2008

    Hej!
    Jag ska ha barnkalas för min son som fyller fem år. Undrar om ni har några tips på bra bakverk att bjuda på? Är då helst ute efter kakor. Småkakor eller något i godisväg? Tacksam för svar!

  • anluk 27 februari 2008

    Negerbollar (ok chokladbollar då), dammsugare, glasstårta med godisbitar på är också poppis. Muffins med någon häftig glasyr.

  • tina62 27 februari 2008

    Egen erfarenhet är att barn inte äter så mycket kakor när man har dem på kalas. Det blir en massa liggande med ett bett i.

    Brukar göra hamburgare eller korv med bröd och det har alltid gått hem. Sen brukar mitt barn få välja om det blir tårta eller glass och till 99% blir det glass,maraänger,choklad-kola sås och strössel och läsk så klart.
    Samt lekar och fiskdam med godispåsar.

    Lycka Till

  • Kicki8 2 mars 2008

    Dottern fick chokladspindlar på dagis i höstas.Roliga, gör chokladbollar lite avlånga sätt lakrisremmar i bitar som ben och tex. silverkulor som ögon :gott och roligt.

  • bellona 7 mars 2008

    Ja, min erfarenhet av barnkalas är att högst ett par ungar äter och resten leker. De har inte så mycket tid över att äta. Man kan köpa flera halvliters glasspaket och forma till ett tåg eller lastbil. Sätta dit ballerinakex till hjul och dekorera med olika sorters godis, låta fantasin flöda. Glass brukar gå hem. Det viktigaste brukar vara fiskdam i den åldern där de får fiska upp varsin påse med godis:D

    Lycka till!!(Y)

  • bellona 7 mars 2008

    Läste inte vilket datum du skrev detta men det var kanske för sent redan, men då hoppas jag du får användning för det ngn annan gång....:p. Det är fredag och hjärnan börjar stänga av inför helgen känns det som:)

  • kajsa36 7 mars 2008

    Skrivet av tina62 den 27 feb 2008

    Egen erfarenhet är att barn inte äter så mycket kakor när man har dem på kalas. Det blir en massa liggande med ett bett i.

    Brukar göra hamburgare eller korv med bröd och det har alltid gått hem. Sen brukar mitt barn få välja om det blir tårta eller glass och till 99% blir det glass,maraänger,choklad-kola sås och strössel och läsk så klart.
    Samt lekar och fiskdam med godispåsar.

    Lycka Till
    Håller med fullkomligt... tänk vad mycket man får kasta... men glass med sås och maränger + fiskdamm har alltid gått hem..

  • Lovis 7 mars 2008

    Dessa kolakakor jag la ut för en stund sedan brukar gå åt. Lätt att baka tillsammans med födelsedagsbarnet som kan vara med och förberada sitt kalas.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.