Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Behöver hjälp, tips?!

  • Hooon 8 december 2010

    Hejsan.
    Nu är det så här att jag behöver tips på vad jag kan baka för något.
    Jag brukar nämligen baka tårtor till vänner och bekanta på beställning.
    Så fick jag en idag, som jag ska göra imorgon.
    Hon ville ha något "lättare" än tårta. som tex. sockerkaka med fyllning eller något almondy liknande med maräng eller något sa hon.
    Har ni något förslag?

    Jätte jätte tacksam för svar!

  • Erajscha 8 december 2010

    Toscakaka kanske?

  • alindalinda 8 december 2010

    tipsar om http://bagarstugan.blogspot.com/
    föredetta caféägare som bloggar baka!

  • topchef 8 december 2010

    Föreslår att du går in på ica.se och letar fram receptet på nougattårta ifrån Buffé #3 2010. Fast gör en bakad mandelbotten så blir den kanske inte så söt.

  • svengelsk 8 december 2010

    Brukade göra en i långpanna med sockerkaka av gulorna och ovanpå maräng av vitorna, delade i två och lade frukt och grädde emellan. Den finns säkert på matklubben.

  • Mellanbellan 8 december 2010

    Saftig och god chokladkaka med glasyr.
    Bettans gókaka

  • Mistys 8 december 2010

    Varför inte någon form av tartalette. Med fruktfyllning och geléöverdrag. Gör som ett pajskal, fyll med vanilkräm, frukt och gele. Lite lättare än tårta!

  • Hooon 9 december 2010

    Jag fattade inte att jag fått svar på frågan när jag försökte gå in och kolla ungefär 500 ggr igår :S Haha
    Alla har ju jätte bra tips. men jag hittade på lite själv :P
    den blev ungefär som den "bettans gokaka".
    Gjorde en kaka med hallon mousse i och övertäckt med choklad :) får se om hon gilla de

  • mariateresa 16 december 2010

    Hej!
    Jag behöver baka julbröd ,lätt och snabbt.
    Tack

  • Chillit 16 december 2010

    Skrivet av Hooon den 8 dec 2010

    Hejsan.
    Nu är det så här att jag behöver tips på vad jag kan baka för något.
    Jag brukar nämligen baka tårtor till vänner och bekanta på beställning.
    Så fick jag en idag, som jag ska göra imorgon.
    Hon ville ha något "lättare" än tårta. som tex. sockerkaka med fyllning eller något almondy liknande med maräng eller något sa hon.
    Har ni något förslag?

    Jätte jätte tacksam för svar!






    men gör en sockerkaks smet i en långpanna och dela den på mitten så har du en botten och toppen :) och sen är det ju bara att låta fantasin flöda :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.